Conferinţa europeană a turismului industrial, în Spania
Turismul industrial a apărut prima dată în Statele Unite, unde, în 1866, a fost permis accesul publicului larg la deschiderea distileriei Jack Daniels.
Articol de Daniela Coman, corespondent RRA în Franța, 17 Iunie 2014, 11:29
Comisia Europeană, prin Direcţia generală pentru întreprinderi şi industrie şi Camerele de Comerţ şi Industrie franceză şi spaniolă, organizează, marți, în oraşul Ferrol, din provincia spaniolă Galicia, „Conferinţa europeană a turismului industrial”.
Turismul industrial înseamnă deschiderea obiectivelor industriale pentru publicul larg.
Turiştilor le sunt arătate capacităţile de producţie, li se explică procesul industrial, echipamentele cu care se lucrează, modul în care anumite materii prime se transformă în produse finite.
Şi nu este nimic ieşit din comun: există enorm de mulţi oameni curioşi să vadă astfel de lucruri.
Audio: Conferinţa europeană a turismului industrial.
Acest gen de turism a apărut prima dată în Statele Unite, unde, în 1866, a fost permis accesul publicului larg la deschiderea distileriei Jack Daniels.
După al doilea război mondial, conceptul a fost importat şi de europeni.
Astăzi, numai în Franţa, peste 1700 de companii organizează tururi ale întreprinderilor şi halelor de producţie, iar producătorii de brânzeturi şi de vinuri sunt dintre cei mai vizitaţi din toată lumea.
De altfel, Franţa este un exemplu de succes şi de urmat în domeniu: turiştii pot intra în spatele uşilor închise, la Electricité de France, Airbus, Le Bourget, marile frabrici de automobile sau la Météo France.
În Marea Britanie, renumitul producător de dulciuri Cadbury este vizitat de peste 400 de mii de turişti anual; în Spania, cel mai mare succes îl au obiectivele din industria viticolă, în Olanda există aşa-numitul flower tourism, cu vizite la serele şi plantaţiile nesfârşite de flori, iar în Finlanda, cele mai populare sunt micile fabrici de prelucrare manuală a sticlei.
Politica uşilor deschise funcţionează ca un excelent instrument de marketing, construieşte notorietatea brandurilor locale, a regiunilor şi a ţărilor care le găzduiesc.
Timp de trei zile, Conferinţa din Spania, dedicată turismului industrial, va cuprinde, pe lângă dezbaterile propriu-zise şi atelierele specifice, şi o sesiune, în care operatorii de turism industrial se pot cunoaşte şi pot face schimb de experienţă.
Organizatorii propun şi un program social, adresat turiştilor cu venituri modeste, cu vizite industriale la obiective precum „Ruta navală” în oraşul portuar Ferrol, locul de desfăşurare a conferinţei de care vorbim, sau incursiuni culturale la Santiago de Compostela.
La Conferinţa de la Ferrol, participă numeroase organizaţii şi asociaţii turistice, autorităţi regionale şi naţionale, tur operatori, alte părţi interesate de noile industrii, dar şi de obiectivele culturale – menţionează un comunicat al Comisiei Europene.