Conferinţă despre "Piaţa Unică pentru Produse", la Bruxelles
Comisia Europeană organizează, vineri, conferinţa „Piaţa Unică pentru produse: idei noi pentru un potenţial maxim”, ca parte a Strategiei Pieţei Unice Europene.
17 Iunie 2016, 11:54
Aproape 150 de repezentanţi ai autorităţilor din statele membre ale Uniunii Europene, ai organizaţiilor de oameni de afaceri şi consumatori participă, astăzi, la Bruxelles, la o conferinţă despre Piaţa Unică pentru Produse.
Comisia Europeană organizează, astăzi, conferinţa „Piaţa Unică pentru produse: idei noi pentru un potenţial maxim”, ca parte a Strategiei Pieţei Unice Europene.
AUDIO: Agenda europeana. Euranet Plus.
Evenimentul are scopul de a aduna de la participanţi toate informaţiile posibile referitoare la modul în care poate fi îmbunătăţită recunoaşterea reciprocă pe Piaţa Unică pentru Produse şi cum poate fi redus numărul de produse necorespunzătoare.
În cursul dimineţii, vor fi prezentate diverse probleme cu care se confruntă în prezent, în acest domeniu, oamenii de afaceri şi autorităţile. Vor urma discuţii deschise, în care se va încerca găsirea unor soluţii de depăşire a diverselor situaţii.
După-amiază vor avea loc mai multe ateliere de lucru pe diverse teme, cum ar fi: o abordare mai practică a comercializării legale a produselor din alte state membre; metode de a transforma principiul recunoaşterii reciproce într-un instrument de afaceri; cum poate fi întărită supravegherea comerţului transfrontalier; cum poate fi îmbunătăţit controlul mărfurilor importate din afara Uniunii.
Pe Piața Unică a Uniunii Europene, persoanele, bunurile, serviciile și capitalul pot circula la fel de liber ca și pe teritoriul unei singure țări.
Pentru a crea această piață unică, au fost eliminate sute de bariere de ordin tehnic, juridic și birocratic, iar un rol central în acest proces îl joacă în continuare recunoașterea reciprocă.
Firmele europene care își comercializează produsele și serviciile în întreaga Uniune dispun de acces nerestricționat la aproximativ 500 de milioane de consumatori, având astfel șanse mari să rămână competitive.
În același timp, cu sprijinul diverselor autorități de reglementare a concurenței din Europa, Uniunea Europeană face eforturi pentru a se asigura că aceste noi libertăți nu subminează echitatea, protecția consumatorilor și durabilitatea mediului.
Totuși, au mai rămas multe obstacole în domeniile în care integrarea se realizează mai greu, cum ar fi sistemele fiscale naţionale fragmentate sau standardadele şi practicile diferite în comerţul online.