Cartea Verde în domeniul audiovizualului
Comisia Europeană are datoria de a-i proteja pe consumatorii de audiovizual, dar şi de a le asigura furnizorilor cadrul necesar dezvoltării.
24 Aprilie 2013, 11:39
Comisia Europeană lansează miercuri o consultare referitoare la domeniul audiovizual, un sector în continuă schimbare.
Cartea Verde pe care o lansează miercuri Comisia, intitulată „Pregătirea convergenţei depline a lumii audiovizualului: creștere economică, creaţie și valori”, îşi propune să evalueze schimbările în domeniu şi să stabilească un cadru mai generos pentru dialogul public.
Progresul tehnologic rapid aduce deopotrivă beneficii şi provocări.
Comisia Europeană are datoria de a-i proteja pe consumatorii de audiovizual, dar şi de a le asigura furnizorilor cadrul necesar dezvoltării.
Sectorul audiovizual este, potrivit experţilor de la Bruxelles, în plină convergenţă.
AUDIO: Comisia Europeană lansează miercuri o consultare referitoare la domeniul audiovizual.
Conţinutul media, altădată specific anumitor platforme, ”migrează” acum spre dispozitivele deştepte, cum sunt telefoanele mobile, tabletele sau alte gadgeturi.
Potrivit statisticilor, peste 40 de milioane de cetăţeni europeni au în casele lor televizoare conectate la internet.
Cifra va creşte spectaculos in urmatorii trei ani, arata estimările.
La nivel global, numarul utilizatorilor de servicii audiovizuale pe Internet s-ar putea dubla şi ajunge la 1,5 miliarde.
În tot acest context, în care peisajul mediatic devine tot mai complex, apar şi nemulţumiri ale radiodifuzorilor.
Aceştia susţin că nu pot ţine pasul cu schimbările, din moment ce, spre deosebire de noii furnizori care activeaza pe platfome încă nereglementate în totalitate, ei trebuie să respecte o serie de criterii şi cerinţe drastice.
În discuţie apare şi protecţia consumatorilor, cu accent pe consumatorii tineri, copiii – cea mai vulnerabila categorie de public, care acum au acces mult mai uşor la conţinut.
Nu în ultimul rand, Bruxelles-ul pune în legătură sectorul audiovizual cu dezvoltarea economică.
Cartea Verde de tipul celei de miercuri intră sub umbrela Agendei Digitale a Uniunii, a cărei importanţă este explicată de vicepreşedintele Comisiei, Neelie Kroes.
"Implementarea agendei digitale are nevoie de investitori, de utilizatori, de sprijinul guvernelor şi al autorităţilor locale şi nu în ultimul rând, are nevoie ca cetăţenii Uniunii să înţeleagă cât de important este acest proiect. Acum nu se mai pune întrebarea Avem nevoie de o societate digitalizată? Acest lucru e deja realitate. Important este să obţinem ce-i mai bun de la tehnologie, atât pentru competiţie, cât şi pentru stilul nostru de viaţă. Acum putem să livrăm produse şi servicii la care în trecut nici nu visam", a spus vicepreşedintele Comisiei, Neelie Kroes.
Comisia Europeană precizează că asemenea comunicări pot sta la baza deciziilor viitoare în domeniu.