Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Schimbarea furnizorului de energie va dura 24 de ore, începând din vară

Procesul de schimbare a furnizorului va fi simplificat şi redus la 24 de ore, a declarat în emisiunea "Serviciul de Noapte" de la Radio România Actualităţi, Silvia Vlăsceanu.

Articol de Luminiţa Voinea, 08 Februarie 2022, 11:38

Consumatorii casnici nemulţumiţi de serviciile furnizorilor de energie şi gaze naturale pot cere schimbarea furnizorului în termen de 21 de zile și numai după achitarea restanţelor.

Din vară, procesul de schimbare a furnizorului va fi simplificat şi redus la 24 de ore, după cum a menţionat Silvia Vlăsceanu, director executiv al Asociaţiei Producătorilor de Energie Electrică.

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a aprobat deja Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, care va conduce la reducerea birocraţiei şi schimbarea furnizorului de energie în 24 de ore.

"Toată această procedură va fi redusă ca timp încă din acest an. Din luna august este prevăzut, printr-o nouă reglementare, ca schimbul de furnizor să se facă pe o platformă online, în 24 de ore. Este un proiect pe care l-am urmărit în ultimii doi ani, trei ani de când au început şi sper să le iasă, pentru că e vorba de o finanţare europeană şi trebuie să se ţină de acest termen", a declarat Silvia Vlăsceanu, membru în Consiliul Consultativ ANRE și director executiv al Asociaţiei Producătorilor de Energie Electrică, la emisiunea Serviciul de noapte cu Maria Țoghină.

Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale a fost deja aprobat.

Platforma online va optimiza procesele operaţionale din piaţa de energie în scopul reducerii birocraţiei pentru cetăţeni şi mediul de afaceri, generate de solicitările de schimbare a furnizorului prin gestionarea fluxului de informaţii în mod complet automatizat .

Sesizări la ANPC, prin WhatsApp

Sesizările la Protecţia Consumatorului se pot face şi prin aplicaţia WhatsApp, dacă este vorba de nereguli cu caracter de urgenţă, anunţă ANPC.

Numărul de telefon dedicat este 0790.219.551, iar mesajele pot fi transmise doar ca text, însoţite eventual de imagini.

Poate fi vorba de primirea unor facturi incorecte la energie electrică sau gaze naturale, dar şi de posibile pericole imediate pentru sănătatea consumatorilor, se precizează într-un comunicat al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Instituţia menţionează că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamaţiile realizate în mod curent care se fac la sediile Comisariatelor pentru Protecţia Consumatorilor din teritoriu, fie depuse personal, fie transmise prin poştă sau în format electronic.

Formularul de reclamaţii online se află pe site-ul instituţiei.

VIDEO Serviciul de noapte cu Maria Țoghină, ediția din 7/8 februarie 2021

Un copil în două case. Cum protejăm copilul când părinții se despart?
Serviciul de noapte 01 Aprilie 2025, 17:17

Un copil în două case. Cum protejăm copilul când părinții se despart?

Mecanismul-cheie care favorizează buna sănătate mintală a copilului după un divorț este relația bună de coparentalitate...

Un copil în două case. Cum protejăm copilul când părinții se despart?
Gabi Arteni, președinte ales APAIR: Îmi propun accesarea de fonduri pentru digitalizare și educație continuă pentru agenții imobiliari
Serviciul de noapte 01 Aprilie 2025, 14:38

Gabi Arteni, președinte ales APAIR: Îmi propun accesarea de fonduri pentru digitalizare și educație continuă pentru agenții imobiliari

România are o șansă foarte bună de a-și putea educa populația, pentru a deveni consumatori de imobiliare informați, iar APAIR...

Gabi Arteni, președinte ales APAIR: Îmi propun accesarea de fonduri pentru digitalizare și educație continuă pentru agenții imobiliari
Efectele divorțului asupra partenerilor și copiilor
Serviciul de noapte 31 Martie 2025, 10:30

Efectele divorțului asupra partenerilor și copiilor

Cât și cum îi afectează psihologic divorțul pe parteneri, dar și pe copii, discutăm la Serviciul de noapte cu Maria Țoghină.

Efectele divorțului asupra partenerilor și copiilor
Radu Szekely, despre noile planuri cadru din liceu: Trebuie să pregătim școlile pentru viață
Serviciul de noapte 28 Martie 2025, 17:09

Radu Szekely, despre noile planuri cadru din liceu: Trebuie să pregătim școlile pentru viață

Este important ca școala să scoată în evidență abilitățile și înclinațiile elevilor prin prioritizarea materiilor pe care...

Radu Szekely, despre noile planuri cadru din liceu: Trebuie să pregătim școlile pentru viață
“Adolescență coruptă”, serialul care pune pe jar întreaga lume. Cum ne punem copiii la adăpost
Serviciul de noapte 27 Martie 2025, 09:21

“Adolescență coruptă”, serialul care pune pe jar întreaga lume. Cum ne punem copiii la adăpost

Serialul "Adolescence" spune povestea unui adolescent de 14 ani, arestat sub acuzația de ucidere a colegei sale, Katie.

“Adolescență coruptă”, serialul care pune pe jar întreaga lume. Cum ne punem copiii la adăpost
Impactul noilor planuri cadru asupra liceenilor
Serviciul de noapte 24 Martie 2025, 08:52

Impactul noilor planuri cadru asupra liceenilor

Expertul în educație Radu Szekely vine la Serviciul de noapte pentru un dialog necesar despre beneficiile pentru elevi,...

Impactul noilor planuri cadru asupra liceenilor
BRAT și-a desemnat noua conducere
Serviciul de noapte 21 Martie 2025, 15:24

BRAT și-a desemnat noua conducere

BRAT, organizația esențială pentru asigurarea corectitudinii și a transparenței în media online, outdoor, print și radio,...

BRAT și-a desemnat noua conducere
Cum facem mișcare în funcție de profilul genetic
Serviciul de noapte 19 Martie 2025, 10:16

Cum facem mișcare în funcție de profilul genetic

Fiecare persoană are un profil genetic și în funcție de acesta are nevoie de mișcare, alimentație și stil de viață...

Cum facem mișcare în funcție de profilul genetic