Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Schimbarea furnizorului de energie va dura 24 de ore, începând din vară

Procesul de schimbare a furnizorului va fi simplificat şi redus la 24 de ore, a declarat în emisiunea "Serviciul de Noapte" de la Radio România Actualităţi, Silvia Vlăsceanu.

Articol de Luminiţa Voinea, 08 Februarie 2022, 11:38

Consumatorii casnici nemulţumiţi de serviciile furnizorilor de energie şi gaze naturale pot cere schimbarea furnizorului în termen de 21 de zile și numai după achitarea restanţelor.

Din vară, procesul de schimbare a furnizorului va fi simplificat şi redus la 24 de ore, după cum a menţionat Silvia Vlăsceanu, director executiv al Asociaţiei Producătorilor de Energie Electrică.

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a aprobat deja Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, care va conduce la reducerea birocraţiei şi schimbarea furnizorului de energie în 24 de ore.

"Toată această procedură va fi redusă ca timp încă din acest an. Din luna august este prevăzut, printr-o nouă reglementare, ca schimbul de furnizor să se facă pe o platformă online, în 24 de ore. Este un proiect pe care l-am urmărit în ultimii doi ani, trei ani de când au început şi sper să le iasă, pentru că e vorba de o finanţare europeană şi trebuie să se ţină de acest termen", a declarat Silvia Vlăsceanu, membru în Consiliul Consultativ ANRE și director executiv al Asociaţiei Producătorilor de Energie Electrică, la emisiunea Serviciul de noapte cu Maria Țoghină.

Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale a fost deja aprobat.

Platforma online va optimiza procesele operaţionale din piaţa de energie în scopul reducerii birocraţiei pentru cetăţeni şi mediul de afaceri, generate de solicitările de schimbare a furnizorului prin gestionarea fluxului de informaţii în mod complet automatizat .

Sesizări la ANPC, prin WhatsApp

Sesizările la Protecţia Consumatorului se pot face şi prin aplicaţia WhatsApp, dacă este vorba de nereguli cu caracter de urgenţă, anunţă ANPC.

Numărul de telefon dedicat este 0790.219.551, iar mesajele pot fi transmise doar ca text, însoţite eventual de imagini.

Poate fi vorba de primirea unor facturi incorecte la energie electrică sau gaze naturale, dar şi de posibile pericole imediate pentru sănătatea consumatorilor, se precizează într-un comunicat al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Instituţia menţionează că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamaţiile realizate în mod curent care se fac la sediile Comisariatelor pentru Protecţia Consumatorilor din teritoriu, fie depuse personal, fie transmise prin poştă sau în format electronic.

Formularul de reclamaţii online se află pe site-ul instituţiei.

VIDEO Serviciul de noapte cu Maria Țoghină, ediția din 7/8 februarie 2021

Corul Național de Cameră Madrigal pășește în anul centenar Marin Constantin
Serviciul de noapte 20 Ianuarie 2025, 09:56

Corul Național de Cameră Madrigal pășește în anul centenar Marin Constantin

Despre bijuteriile corale autentice păstrate în zestrea noastră culturală și despre proiectele Corului Madrigal în anul...

Corul Național de Cameră Madrigal pășește în anul centenar Marin Constantin
Energia și IT-ul, domenii cheie  pentru România în 2025
Serviciul de noapte 14 Ianuarie 2025, 15:04

Energia și IT-ul, domenii cheie  pentru România în 2025

Asociația "Cred în România" a întocmit un clasament al realizărilor României în anul 2024 și a identificat domeniile cu...

Energia și IT-ul, domenii cheie  pentru România în 2025
Cum va fi 2025 pentru români?
Serviciul de noapte 13 Ianuarie 2025, 10:22

Cum va fi 2025 pentru români?

Adrian Băzăvan, cofondatorul Asociației “Cred în România”, vine la Serviciul de noapte cu Maria Toghina cu argumente care ne...

Cum va fi 2025 pentru români?
Medicul Ioan Lascăr, povestea din spatele succesului:  “Am fost înfiat de o rudă, ca să pot fi acceptat la liceu”
Serviciul de noapte 08 Ianuarie 2025, 11:42

Medicul Ioan Lascăr, povestea din spatele succesului:  “Am fost înfiat de o rudă, ca să pot fi acceptat la liceu”

Prof.dr.emerit Ioan Lascăr a vorbit despre întâmplări care i-au marcat viața în perioada dictaturii comuniste și despre...

Medicul Ioan Lascăr, povestea din spatele succesului:  “Am fost înfiat de o rudă, ca să pot fi acceptat la liceu”
Noutăți din domeniul chirurgiei plastice și reconstructive
Serviciul de noapte 06 Ianuarie 2025, 10:44

Noutăți din domeniul chirurgiei plastice și reconstructive

Prof.dr.emerit Ioan Lascăr vine la Serviciul de noapte pentru un dialog despre noutățile din domeniul chirurgiei plastice și...

Noutăți din domeniul chirurgiei plastice și reconstructive
Bilanț 2024: O lume mai multilaterală cu schimbări de poziționare la nivel global
Serviciul de noapte 03 Ianuarie 2025, 09:12

Bilanț 2024: O lume mai multilaterală cu schimbări de poziționare la nivel global

Prof.univ.dr.Iulian Chifu, consideră că raporturile de forță se schimbă în mod turbulent peste tot în lume.

Bilanț 2024: O lume mai multilaterală cu schimbări de poziționare la nivel global
Impactul schimbărilor globale asupra vieții noastre în 2025
Serviciul de noapte 30 Decembrie 2024, 09:30

Impactul schimbărilor globale asupra vieții noastre în 2025

Prof.univ.dr. Iulian Chifu vine la Serviciul de noapte cu Maria Țoghină pentru o analiză a transformărilor geopolitice majore...

Impactul schimbărilor globale asupra vieții noastre în 2025
Dumitru Constantin-Dulcan: Sărbătorile sunt un prilej de a medita asupra noastră
Serviciul de noapte 24 Decembrie 2024, 12:15

Dumitru Constantin-Dulcan: Sărbătorile sunt un prilej de a medita asupra noastră

Prof. univ. dr. Dumitru Constantin-Dulcan a fost invitatul Mariei Țoghină, într-o ediție specială a Serviciului de noapte.

Dumitru Constantin-Dulcan: Sărbătorile sunt un prilej de a medita asupra noastră