Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Schimbarea furnizorului de energie va dura 24 de ore, începând din vară

Procesul de schimbare a furnizorului va fi simplificat şi redus la 24 de ore, a declarat în emisiunea "Serviciul de Noapte" de la Radio România Actualităţi, Silvia Vlăsceanu.

Articol de Luminiţa Voinea, 08 Februarie 2022, 11:38

Consumatorii casnici nemulţumiţi de serviciile furnizorilor de energie şi gaze naturale pot cere schimbarea furnizorului în termen de 21 de zile și numai după achitarea restanţelor.

Din vară, procesul de schimbare a furnizorului va fi simplificat şi redus la 24 de ore, după cum a menţionat Silvia Vlăsceanu, director executiv al Asociaţiei Producătorilor de Energie Electrică.

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a aprobat deja Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, care va conduce la reducerea birocraţiei şi schimbarea furnizorului de energie în 24 de ore.

"Toată această procedură va fi redusă ca timp încă din acest an. Din luna august este prevăzut, printr-o nouă reglementare, ca schimbul de furnizor să se facă pe o platformă online, în 24 de ore. Este un proiect pe care l-am urmărit în ultimii doi ani, trei ani de când au început şi sper să le iasă, pentru că e vorba de o finanţare europeană şi trebuie să se ţină de acest termen", a declarat Silvia Vlăsceanu, membru în Consiliul Consultativ ANRE și director executiv al Asociaţiei Producătorilor de Energie Electrică, la emisiunea Serviciul de noapte cu Maria Țoghină.

Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale a fost deja aprobat.

Platforma online va optimiza procesele operaţionale din piaţa de energie în scopul reducerii birocraţiei pentru cetăţeni şi mediul de afaceri, generate de solicitările de schimbare a furnizorului prin gestionarea fluxului de informaţii în mod complet automatizat .

Sesizări la ANPC, prin WhatsApp

Sesizările la Protecţia Consumatorului se pot face şi prin aplicaţia WhatsApp, dacă este vorba de nereguli cu caracter de urgenţă, anunţă ANPC.

Numărul de telefon dedicat este 0790.219.551, iar mesajele pot fi transmise doar ca text, însoţite eventual de imagini.

Poate fi vorba de primirea unor facturi incorecte la energie electrică sau gaze naturale, dar şi de posibile pericole imediate pentru sănătatea consumatorilor, se precizează într-un comunicat al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Instituţia menţionează că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamaţiile realizate în mod curent care se fac la sediile Comisariatelor pentru Protecţia Consumatorilor din teritoriu, fie depuse personal, fie transmise prin poştă sau în format electronic.

Formularul de reclamaţii online se află pe site-ul instituţiei.

VIDEO Serviciul de noapte cu Maria Țoghină, ediția din 7/8 februarie 2021

Ducu Bertzi, povestea din spatele vieții artistice
Serviciul de noapte 17 Februarie 2025, 07:01

Ducu Bertzi, povestea din spatele vieții artistice

Cantautorul Ducu Bertzi dezvăluie poveștile care i-au marcat viața de artist, la Serviciul de noapte cu Maria Țoghină.

Ducu Bertzi, povestea din spatele vieții artistice
Delta Dunării, Bucovina și stațiunile balneare, pe lista destinațiilor de vacanță în 2025
Serviciul de noapte 16 Februarie 2025, 07:49

Delta Dunării, Bucovina și stațiunile balneare, pe lista destinațiilor de vacanță în 2025

Adi Voican, vicepresedintele Autoritatii Nationale a Agențiilor de Turism din România, a punctat, la emisiunea Serviciul de...

Delta Dunării, Bucovina și stațiunile balneare, pe lista destinațiilor de vacanță în 2025
Care sunt destinațiile turistice ale anului?
Serviciul de noapte 10 Februarie 2025, 10:01

Care sunt destinațiile turistice ale anului?

Adrian Voican, vicepreședinte ANAT, vine la Serviciul de noapte cu Maria Țoghină, pentru o discuție despre provocările...

Care sunt destinațiile turistice ale anului?
Cristina Chiriac (CONAF): În România, viața de antreprenor este un risc
Serviciul de noapte 08 Februarie 2025, 11:02

Cristina Chiriac (CONAF): În România, viața de antreprenor este un risc

Principalele provocări ale lui 2025 pentru antreprenori au fost analizate la emisiunea Serviciul de noapte cu Maria Țoghină.

Cristina Chiriac (CONAF): În România, viața de antreprenor este un risc
Cum se adaptează mediul de afaceri la noile provocări fiscale
Serviciul de noapte 03 Februarie 2025, 09:46

Cum se adaptează mediul de afaceri la noile provocări fiscale

Cristina Chiriac, președinte fondator al CONAF și Adriana Duna, președinta filialei Alba sunt invitatele emisiunii Serviciul...

Cum se adaptează mediul de afaceri la noile provocări fiscale
Dumitru Chisăliță: Liberalizarea pieței la energie trebuie pregătită solid, altfel apar capcane pentru consumatori
Serviciul de noapte 29 Ianuarie 2025, 17:35

Dumitru Chisăliță: Liberalizarea pieței la energie trebuie pregătită solid, altfel apar capcane pentru consumatori

Consumatorii trebuie să știe că pericolul cel mai mare este că li se pot prelungi contractele cu furnizorii în mod tacit,...

Dumitru Chisăliță: Liberalizarea pieței la energie trebuie pregătită solid, altfel apar capcane pentru consumatori
Corul Madrigal își propune să înregistreze toate imnurile planetei
Serviciul de noapte 27 Ianuarie 2025, 09:21

Corul Madrigal își propune să înregistreze toate imnurile planetei

Managerul cultural al Corului Madrigal, Emil Pantelimon, a anunțat unul dintre cele mai importante proiecte de protocol...

Corul Madrigal își propune să înregistreze toate imnurile planetei
Cum vor evolua prețurile la energie în 2025?
Serviciul de noapte 27 Ianuarie 2025, 09:01

Cum vor evolua prețurile la energie în 2025?

Președintele Asociatiei Energia Inteligentă, Dumitru Chisăliță, vine la Serviciul de noapte cu Maria Țoghină, pentru o...

Cum vor evolua prețurile la energie în 2025?