IT-ul și mobila românească, cele mai căutate la export
Secretarul de stat Gabriela Mihaela Voicilă a vorbit la emisiunea "Serviciul de noapte" cu Maria Țoghină, despre încurajarea companiilor românești de a merge la export.
Articol de Luminiţa Voinea, 18 Decembrie 2018, 09:53
România își propune să dezvolte firmele cu capital românesc și le găsească piețe potrivite de desfacere în străinătate pentru produsele pe care le fabrică.
În acest moment, cele mai căutate de străini sunt mobila românească și industria IT.
În premieră, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat va organiza în luna ianuarie mai multe întâlniri între producători români și atașații economici sau ambasadorii unor țări la București, pentru prezentarea companiilor românești care pot merge la export.
"Urmează în luna ianuarie să organizăm întâlniri între producători români și consilieri economici sau atașați comerciali ai altor țări la București. Prima întâlnire a fost pe 5 decembrie, sub genericul ‘100 de ani - straie si produse românești’, eveniment care a cuprins o prezentare a produselor alimentare, cosmetice, mobilă, textile și care a reușit să aducă față în față producătorii români cu consilierii economici ai altor țări și chiar cu ambasadori", a declarat secretarul de stat Gabriela Mihaela Voicilă, la emisiunea "Serviciul de noapte" cu Maria Țoghină, de la Radio România Actualități.
Firmele românești, stimulate să pătrundă pe piețele externe
În acest moment, 70% dintre exporturile României merg în Europa și numai 30% în alte țări ale lumii.
Pe viitor, este foarte important să avem curajul să accesăm și alte piețe decât cele cu care ne-am obișnuit în ultimii 20 de ani, cum ar fi Asia și Africa.
Din acest punct de vedere, industria de mobilă ar putea fi un atuu al României la export.
"Am reușit în acest an să asigurăm participarea mai multor companii românești la Târgul de mobilă Mebel de la Moscova și numai în timpul târgului au încheiat contracte de 200 de milioane de euro", a anunțat secretarul de stat Gabriela Mihaela Voicilă, coordonator al Departamentului de Comerț Exterior.
Pe lângă participarea la diverse târguri din lume, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat are în vedere organizarea unor studii de piață pentru a găsi cele mai bune soluții pentru exporturile de produse românești.
"Pentru 2019 ne propunem să realizăm în integralitate programul de promovare la export a companiilor românești. Ne-am gândit să folosim și alte mecanisme: am început să facem studii de piață mai multe și mai complexe pentru a ne orienta mult mai bine, mai punctual, către ce destinații să-i sfătuim pe producătorii români să se orienteze pentru export. Este important, în primul rând, să dezvoltăm firmele cu capital românesc foarte bine, să le învățăm cum să se pregătească cu adevărat pentru a face față concurenței când ies la export și nu doar prin prezența lor la diverse târguri", a subliniat secretarul de stat
Din datale prezentate în emisiunea "Serviciul de noapte" cu Maria Țoghină, firmele producătoare de mobila, desingul vestimentar și accesoriile, industria ușoară și de pielărie, industria alimentară, industria vinului, industriile creative și construcția de mașini au cel mai mare succes la export.
De departe însă, se remarcă în străinătate firmele românești de IT, cele mai apreciate în momentul de față.