“România - tradiţie şi tehnologie"
Opt oameni, patru maşini Dacia Duster, 60 zile, 30.000 km și 12 ţări.
Articol de Ioan Suciu, 16 Mai 2012, 18:14
Se doreşte a fi cea mai lungă expediţie în formă de inimă din lume între 1 august si 30 septembrie 2012. Cel mai lung traseu parcurs de un autoturism românesc cu maşini de serie conduse de şoferi amatori. Expediţia va parcurge două din cele mai periculoase drumuri din lume, autoturismul românesc nemaiajungând vreodată în Himalaya sau prin condiţiile extreme din stepa Rusiei, taigaua siberiană, deşertul Gobi, canioanele din China, podişul Tibet, munţii Pamir, deşertul Asiei Centrale sau podişul Anatoliei.
Expediţii s-au făcut şi se vor face atâta timp cât oamenii vor fi atraşi de aventură şi vor dori să-şi cunoască limitele. Ce aduce în plus această expediţie? Grupul este din arădeni pasionaţi de sporturi cu motor şi călătorii. Ideea expediţiei s-a născut din dorinţa acestora de a trăi Marea Aventură, organizată nu doar pentru satisfacţia personală, ci pentru a aduce un capital important de imagine oraşului Arad şi României.
România este cunoscută în lume pentru ospitaliatea şi deschiderea oamenilor ce trăiesc aici cu locuri minunate ce merită vizitate de oameni din celălalt colţ al Eurasiei. Expediţionarii arădeni mai argumentează şi prin faptul că Aradul şi România oferă numeroase oportunităţi economice pentru oamenii de afaceri din Asia. În plus, aceştia doresc promovarea producătorului naţional de autoturisme, ca un exponent de succes al industriei româneşti, al dezvoltării tehnologiei în România şi Europa.
Acesta este mesajul pe care arădenii îl dezvăluie simbolic în expediţia aflata sub genericul “România – o inimă pentru Asia”. Check-point-urile sunt punctele ce vor fi atinse, pentru a păstra conturul de inimă al traseului.
Participanţii sunt Vlăduţoiu Marcel, conducătorul expediţie, Perjariu Silveriu, mecanic auto, Coprean Viorel, Mogocs Eugen, Mureşanu Sorin, Mezei Cristian, Moldovan Adrian, reporter şi Dehelean Sebastian, cameraman TV.
Traseul începe la Arad şi se va sfârşi Bucureşti şi va cuprinde atât pasaje de drum asfaltat, cât şi macadam, stepă, nisip şi noroi, ne-a informat Ioan Suciu.