REPORTERII RADIO ROMÂNIA
Bicicliştii bucureşteni vor avea la dispoziţie o sută de kilometri de piste noi până la sfârşitul anului viitor.
06 Mai 2014, 20:29
Bicicliştii bucureşteni vor avea la dispoziţie o sută de kilometri de piste noi până la sfârşitul anului viitor – a anunţat primarului general Sorin Oprescu. Din luna iulie va începe amenajarea a 61 de străzi din centrul Capitalei, vor fi înfiinţate o sută de parcări şi 18 centre ce închiriere de biciclete. Proiectul va avea o finanţare de 44.630.000 lei, alocaţi către bugetul capitalei prin ministerul mediului.
Sorin Oprescu a precizat că traseele vor fi dispuse fie pe trotuar, fie pe carosabil în funcţie de specificul fiecărei artere, astfel încât bicicliştii sã fie în siguranţă când circulă pe ele.
Ce presupune realizarea acestui proiect şi cât de de mult ca reuşi el să rezolve problema traficului în Bucureşti, aflaţi din reportajul Atenei Teognoste.
ActiveWatch, alături de Comunitatea Bicicliștilor din București, va organiza o dezbatere având ca temă modul în care vor fi folosiţi cei aproape 10 milioane de euro pentru construirea acestei infrastructuri pentru biciclete în centrul capitalei. Vor sta la aceeaşi masă reprezentanții Ministerului Mediului și ai Primăriei Generale, precum și reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamentale de profil din București, care vor veni cu propriile soluţii.
Potrivit ActiveWatch, în data de 29 aprilie, Consiliul General al Municipiului București a aprobat proiectul fără ca acesta să fie dezbătut public, fiind votat de-abia în cadrul celei de-a treia sedințe de îndată (acestea sunt ședințe cu caracter excepțional, reglementate de Legea 215/2001 - “în caz de forţă majoră şi de maximă urgenţă pentru rezolvarea intereselor locuitorilor comunei sau ai oraşului convocarea consiliului local se poate face de îndată”), fapt extrem de neobișnuit pentru o autoritate publică locală, apreciază asociaţia.
Având în vedere “proiectele eșuate al municipalității din perioada 2008-2012” (peste 100 de km de pistă declarate ilegale de Poliția Rutieră din București), organizaţia consideră absolut necesar un demers de proiectare atent, astfel încât această alocare guvernamentală să fie o investiție într-un proiect bun pentru București.
Totodată, Comunitatea Bicicliștilor din București a anunţat pentru sâmbătă, 10 mai 2014, un amplu protest față de cităm “inabilitatea Primăriei Municipiului Bucureşti de a încuraja mersul cu bicicleta ca mijloc de transport în mediul urban”. Bicicliștii sunt nemultumiți de faptul că autoritățile locale, prin proiectele aprobate în cadrul Consiliului General și prin alocările bugetare de anul acesta, încurajeaza doar transportul cu mașina personală, în detrimentul altor soluţii alternative de transport.
Până la realizarea mult-aşteptatei infrastructuri adecvate pentru mersul în siguranţă pe bicicletă în mediul urban şi găsirea soluţiilor alternative de transport în capitală, aflăm care este realitatea din teren. A pedalat, cu greu, prin Bucureşti, Bogdan Isopescu.