Cosmeticele româneşti, din nou la modă
Producătorii români de cosmetice au reuşit să îşi recâştige o parte importantă a pieţei pe care au pierdut-o în ultimii ani.
09 Februarie 2011, 18:50
Pentru această tendinţă, există mai multe explicaţii.
Prima ţine de preţul cosmeticelor româneşti, care este mai mic decât cel al cosmeticelor din import. Astfel, preţul unei creme produse în România poate fi chiar de jumătate din preţul uneia importante. În condiţiile în care criza economică a subţiat veniturile românilor, româncele au început să prefere tot mai mult produsele cosmetice indigene. Practic, nu a scăzut volumul cumpărăturilor, ci doar preţul total.
Un alt argument este cel al unor formule speciale incluse în produsele româneşti. De exemplu, compania Farmec din Cluj deţine forma Gerovital, care este, probabil, cea mai importantă marcă rezultată din cercetările profesorului Ana Aslan şi din toată ştiinţa geriatrică românească. Produse cosmetice unice. Formula Gerovital este apreciată în continuare, la câteva decenii după lansarea ei pe piaţă. Un alt exemplu este cel al Centrului Proplanta al Universităţii de ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj.
Acest centru produce, de exemplu, creme de protecţie bazate pe extract de cătină, încorporat în nişte microsfere de gel, care îmbunătăţesc efectul substanţei active. Aceste creme sunt folosite inclusiv de soldaţii NATO care luptă în condiţii extreme pe fronturile din Irak şi din Afganistan.
Un alt element care contează este faptul că producătorii autohtoni au învăţat lecţiile marketingului. Iar produsele cosmetice româneşti au o prezentare care rivalizează cu cea a produselor occidentale. În acest context, companiile clujene au obţinut rezultate peste aşteptări.
De exemplu, cifra de afaceri a Farmec Cluj a crescut, în 2010, cu peste 10 la sută, în condiţiile în care scenariul optimist al conducerii companiei prevedea o creştere a cifrei de afaceri de cinci la sută, ne-a informat Claudiu Pădurean.