Bariere către frontiere
Barierele CFR sunt coborâte peste 8 ore din 24 pe una din cele mai importante căi de comunicație către frontieră.
Articol de Ioan Suciu, 01 Aprilie 2013, 16:23
Totul spre disperarea participanților la trafic, dar și a turiștilor ce se îndreaptă spre punctul de control și trecere a frontierei Nădlac sau pleacă spre București.
Liniile ferate duble Arad-Curtici și Arad-Oradea, folosite și de garniturile de tren care aprovizionează Centrala Electro Termică Arad, au barierele lăsate aproape opt ore pe zi.
Circulatția pe calea ferată Arad - București impune 74 de închideri ale barierei, cu durata medie de închidere a acestora de peste 170 minute în 24 ore. Datele sunt consemnate într-un studiu efectuat de către o firmă germană specializată în trafic.
În tot acest timp, lucrările în valoare de aproape 12 milioane de euro la pasajele rutiere de pe centura Aradului, parte a coridorului 4 Paneuropean, sunt oprite de mai multe luni de zile. În aceste condiții pasajele mușcă din cer pe lângă coloanele de autovehicule ce măsoară la orele de vârf și 5 km. În acest moment, unul dintre pasaje este finalizat în proporție de 85% și al doilea în procent de 65%.
Constructorii au început să lucreze la cele două pasaje în iunie 2011 și au tot lucrat pe datorie până când s-au săturat.
Guvernul României a alocat în acest an bani de la buget pentru finalizarea acestei importante investiții menite să fluidizeze traficul spre granița de vest a țării.