România promovată la Fiera del Levante din Bari
România şi-a prezentat zilele acestea oportunităţile de investiţii şi atracţiile turistice la un târg multisectorial în Italia.
Articol de Elena Postelnicu, Corespondent RRA în Italia, 23 Septembrie 2019, 13:26
Nu numai în nordul Peninsulei, ci şi în sud există un mare interes din partea oamenilor de afaceri italieni să investească în ţara noastră. Aceasta s-a văzut la Bari, la cea de-a 83-a ediție a târgului multisectorial Fiera del Levante, unde standul de prezentare a oportunităţilor de investiţii şi un seminar economic au fost organizate şi coordonate de Consulatul General al ţării noastre din regiunea Puglia şi de Biroul de Promovare Comercială şi Economică din cadrul Ambasadei României la Roma.
Consulul general al României la Bari, Lucreția Tănase si vice-președintele Confindustria Bari, Francesco Divella au deschis lucrările seminarului ”Country Presentation Romania”, cu focus pe oportunitățile comerciale și de investiții oferite de țara noastră.
Participarea ţării noastre în al doilea an consecutiv la Fiera del Levante din Bari, unul dintre principalele târguri multisectoriale din Italia şi din zona mediterană, se datorează şi prezenţei unei misiuni diplomatice în oraş.
Lucreţia Tănase: Ediţia a doua e sinonimă cu cei doi ani de existenţă ai Consulatului român la Bari, şi asta mă bucură foarte mult. Şi avem raportul foarte bune cu autorităţile italiene la nivel administrativ, cu oameni de afaceri, cu media din economic, şi prezenţa lor s-a văzut astăzi aici. Adică faptul că am avut invitaţi şi ne-a onorat cu prezenţa vicepreşedintele Camerei de Industrie şi Comerţ din Bari spune multe.
Reporter: Există înteres din partea oamneilor de afaceri din Puglia față de România?
Lucreţia Tănase: Da. Sunt foarte interesați, după cum ați văzut și din intervențiile pe care le-au avut în sală. Interesul este să mutăm puțin accentul de pe relațiile economice centralizate România –Italia la relații economice și de afaceri la nivel regional și atunci ne referim la sudul Italiei, în special la Puglia, cu zone în mod obiectv particulare din România. Și sunt interesați de ce înseamnă restaurare, de agricultura, de parcuri industriale, gastronomie. S-a văzut după întrebări și inclusiv turism. Ați văzut că cele două filmulețe de prezentare au fost primite cu cel mai mare interes.
Consilierul economic al Biroului de Promovare Comercială şi Economică, Norina Boru, a ilustrat avantajele competitive ale României și stadiul relațiilor comerciale bilaterale, în cadrul unei prezentări intitulate ”România – o alegere strategică”.
Norina Boru: Am organizat o prezentare de ţară, la iniţiativa regiunii Puglia, care ne-a invitat să facem parte din pavilionul instituţional din Fiera del Levante, care se află la a 83-a ediţie. Am prezentat oportunităţile economice, avantajele competitive şi schimburile bilaterale, care în anul 2018 au atins cel mai înalt nivel istoric: 15,5 miliarde.
Reporter: Din ceea ce am văzut sunt destui investitori şi din partea de sud a Italiei în România.
Norina Boru: Da, sunt, şi acest eveniment face parte din iniţiativa Ambasadei României în Italia şi a Consulatului General de la Bari de a dezvolta relaţiile economice şi la nivel regional. Este al treilea eveniment. Anul trecut am făcut două, dintre care unul cu Confindustria. Și din mărturiile întreprinzătorilor italieni care au luat parte, vedem că acum acesta se concretizează, şi este cea mai mare satisfacţie a noastră.
Reporter: Inteționați să mai organizați astfel de seminarii economice și în această parte de sud a Italiei, în Calabria, Sicilia de ce nu?
Norina Boru: Da, cum să nu. Intenționăm ca în fiecare an să facem, să ajungem și în celelalte regiuni din sud și la anul vom veni și la următoarea ediție a acestui târg.
În discursul său din deschiderea seminarului ”Country Presentation Romania”, vice-președintele Confindustria Bari, Francesco Divella, a subliniat că ”pentru noi este foarte important să întreținem raporturile cu România în diversele sectoare în care exportăm din Puglia, dar și din punct de vedere al investițiilor pe care România ar putea să le facă în Italia”.
Companiile italiene care şi-au manifestat interesul faţă de oportunităţile oferite de România activează în sectoare ca utilaje pentru construcţii, infrastructură şi turism, agricultură, producţie de vinuri biologice şi sectorul alimentar.
”Ne interesează, suntem deja prezenţi în România, la Braşov şi Bucureşti, dar şi la Chişinău. Avem activităţi de natură industrială, dar şi de natură financiară, în special în Moldova. Parteneriatul cu România, care este deja constant, a început odată cu intrarea ţării în Uniunea Europeană şi ne-a oferit nenumărate oportunităţi pentru a deschide firme în România cu o reducere de costuri importante pentru noi atât din punct de vedere al salariaţilor, pe care îi angajăm, cât şi a structurilor, terenuri sau a clădirilor care ni s-au pus la dispoziţie. Deci, pentru noi România rămâne importantă pentru investiţii, şi nu numai” a declarat pentru Radio România Actualități Fabio Balzotti, preşedintele "Consorzio delle Terre della Magna Grecia".
În cadrul târgului, dar și la seminar reprezentatul unei companii de turism incoming, Cornelia Cocoș, a făcut o scurtă prezentare turistică cu accent pe turismul de afaceri si destinațiile din Romania cu zboruri directe de la Bari, București, Cluj Napoca și Timișoara.
Cornelia Cocoş: Am avut oportunitatea ca agenție de turism să prezint şi "România, punct de vedere turistic", prin numărul de turişti care vin în România, patrimoniul UNESCO şi nu numai atât, alte obiective turistice care sunt în România şi care atrag turişti. Deci am avut ocazia să le prezint celor prezenți în sală nu numai partea economică despre care a vorbit doamna consilier Norina Boru, dar partea turistică a României cu toate frumusețile sale.
Reporter: Care sunt zonele cele mai cerute? Unde mergeți în general cu turiștii italieni?
Cornelia Cocoş: Zona cea mai cerută este Transilvania. Transilvania pentru că are mai multă publicitate, dar și pentru că agențiile române condiționează într-un fel programele prezentând aceleași programe în care întotdeauna se află Transilvania, cu Dracula. Dacă turiștii italieni ar avea mai multă curiozitate ar descoperi că România are și alte locuri frumoase nu numai Castelul Bran și Peleș, dar și Delta Dunării, Clisura, Mina de sare de la Turda și alte locuri care nu se află în toate cataloagele din Italia.
La târgul de la Bari – Fiera del Levante - au participat peste 400 de companii italiene și străine, cu precădere din domeniile: industrie, construcții și amenajări, autovehicule, alimentar, agricol, turism și telecomunicații.
La târgul de la Bari – Fiera del Levante - au participat peste 400 de companii italiene și străine, cu precădere din domeniile: industrie, construcții și amenajări, autovehicule, alimentar, agricol, turism și telecomunicații.