Pe Autostrada Soarelui au dispărut şi benzinăriile !
Un nou sport naţional a început să prindă la români: devastarea autostrăzilor sau mai bine zis a celor două şosele cu pretenţii de autostradă.
Articol de Alex Lancuzov, 22 Aprilie 2010, 22:49
După ce a făcut inventarul gropilor din ţară, Compania Naţională de (Auto)Străzi şi Drumuri a numărat 80 de kilometri de garduri lipsă pe A1 Bucureşti -Piteşti şi pe A 2 Bucureşti- Drajna. Explicaţia este simplă pe ,,Piteşti" nu mai există contract valabil cu firma de pază iar pe Autostrada Soarelui nu s-au achitat restanţele. Aşa că prin curţile oamenilor au apărut gardurile de pe Autostrăzi dar şi alte elemente de siguranţă iar caii, turmele de oi sau câinii pot intra fără probleme pe benzile de circulaţie.
Drumarii anunţă că au început reparaţiile la glisierele metalice contorsionate de la numeroasele lovituri în plin iar porţiunile unde nu există garduri şi plase de sârmă sau parapeţi anti -orbire vor fi completate. Oricum pe peisajul este dezolant, gropile au fost plombate dar denivelările încă se mai resimt în suspensii, indicatoarele rutiere de la centura Bucureşti Sud sunt utile doar de la mică distanţă iar şanţurile de lângă banda de urgenţă s-au transformat în gropi de gunoi.
Panourile electronice de informare nu mai funcţionează de ani buni pentru că s-a furat fibra optică şi pentru că România este ţara tuturor posibilităţilor apa din carburanţi se evaporă la fel de repede precum Benzinăriile de pe Autostradă- ca-n filmul ,,Dispari în 60 secunde ". Asta ne indică un panou de la intrarea spre Drajna. Poate până dispare şi acesta drumarii îşi amintesc că anul trecut au RĂSĂRIT staţii de alimentare la km 33, 66, 111 şi 149.
Totuşi, în urmatoarele două săptămâni, pe toată lungimea Autostrăzii Bucureşti - Piteşti şi pe Autostrada Bucureşti – Constanţa, între Bucureşti şi Lehliu, pe ambele sensuri, se vor executa lucrări de schimbare a parapeţilor metalici medieni sau laterali, înlocuire a gardului de protecţie, montare a indicatoarelor rutiere şi de înlocuire a celor deteriorate. Asta înseamnă că pe anumite porţiuni şi în anumite intervale orare se va închide banda a doua de circulaţie. Lucrările vor fi semnalizate corespunzător, conform normativelor legale în vigoare. Conducătorii auto sunt sfătuiţi să circule cu atenţie sporită şi să respecte restricţiile impuse în zonele unde se lucrează.