Mi-e dragă România pentru Transalpina
Sora mai mare a Transfăgărăşanului este punte de legatură între Oltenia şi Transilvania traversând Munţii Parâng.
Articol de Dan Creța, 11 Aprilie 2013, 06:47
Mi-e draga Romania pentru Transalpina, cel mai inalt drum din tara care poate fi parcurs de la un capat la altul cu masina.
Sora mai mare a Transfagarasanului este punte de legatura intre Oltenia si Transilvania traversand Muntii Parang si are punctul cel mai inalt in Pasul Urdele la 2145 de metri.
Traseul prin zona alpina este deosebit de spectaculos si periculos prin serpentinele care se insiruie una dupa alta ducand spre locuri tot mai inalte de unde privelistile sunt ametitoare si ireal de frumoase. Începuturile acestui drum sunt neclare.
Se pare că a fost construit prima dată de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii, iar pe hărţile de istorie apare sub denumirea de "coridorul IV strategic roman".
Se mai stie ca in trecut, Transalpina era folosita si de ciobanii care treceau turmele de mioare dinspre Marginimea Sibiului inspre Gorj.
Pe alocuri drumul era doar o poteca foarte ingusta care facea multe victime si de aceea Transalpina a fost numita de localnici Poteca Dracului.
In timpul primului război mondial, şoseaua a fost pietruită si folosita de nemţi, din raţiuni militare, iar în perioada interbelică fost reconstruită şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată in Poiana Sibiului de catre regele Carol al II-lea, motiv pentru care i se mai spune şi Drumul Regelui.
Audio: Mi-e draga Romania pentru Transalpina.