Cum se văd Bucureştii din vârful Pasajului Basarab
Reportaj special - 84 de metri înălţime pentru cei 82 de ani ai Radio România.
Articol de Alex Lancuzov, 30 Octombrie 2010, 15:08
"Un pod nu prea îndepărtat“ , iată cum poate fi descris astăzi Pasajul Basarab.
Au mai rămas 2-3 luni până la finalizarea celui mai mare obiectiv de infrastructură din istoria Bucureștiului la care se lucrează de aproape 5 ani.
Dar circulația generală va fi deschisă spre primăvară și numai după ce podul trece probele de rezistență.
Și pentru că astăzi Radioul nostru aniversează 82 de ani de la prima emisiune, vă propunem un reportaj special despre acest adevărat simbol al Capitalei, cu fotografii în exclusivitate realizate ,,la înălțime“.
În vârful pilonului am ajuns (nu cu liftul ci cu mari emoții) după o ascensiune prin interiorul pereților betonați urmată de o cățărare pe schelele metalice nerecomandate persoanelor cu rău de înălțime.
Din punctul cel mai înalt al pasajului Basarab (pilonul dinspre Gara de Nord- 84 metri) am surprins Bucureștiul într-o continuă mișcare căutând parcă un calm ireal pe care toți șoferii și-l doresc de prea mulți ani. Posibil să apară odată cu inaugurarea Pasajului care va închide inelul central al orașului.
Click pe foto pentru mărire!
Vedere spre Titulescu. Foto: Alex Lancuzov.
"Autostrada Suspendată de la Basarab“ care a trecut prin trei mandate de primari are aproape 2 km lungime și un Pod Hobanat unic în Europa. Rampele de acces pornesc de la intersecția Nicolae Titulescu cu Griviței, iar viaductul principal supratraversează liniile de tren de la Gara de Nord și Dâmbovița la Grozăvești prin Podul cu Arc. Ieșirea spre vestul orașului se face pe 2 căi : Șoseaua Grozăvești și blv. Vasile Milea.
Cea mai dificilă parte a construcției este Podul Hobanat cu o lățime de 44 metri care va susține 2 linii de tramvai centrale și 4 benzi de circulație. La Basarab este în construcție și nodul intermodal - un sistem de transport al călătorilor cu elevatoare care va permite accesul de pe pasaj la stațiile de metrou și RATB.
Click pe foto pentru mărire!
Tablierul metalic şi pilonii. Foto: Alex Lancuzov.
În această fază se apropie de finalizare ancorarea hobanelor prin care trec peste 100 de cabluri din oțel și se pregătește montarea plăcilor prefabricate din beton. Bretelele de acces sunt aproape gata, iar cei 300 de angajați vor începe și montarea șinelor de tramvai. Pe pasaj fluxul de circulație a fost calculat pentru 4000 mașini pe oră, viteza legală va fi de 50 km/ h și nu vor fi impuse restricții de tonaj pentru tiruri sau camioane.
Clickpe foto pentru mărire!
Pasajul spre Grozăveşti. Foto: Alex Lancuzov.
Video realizat ,,la înălțime“:
Pentru sprijinul nemijlocit îi mulțumim Domnului Ion Dedu, Șeful Direcției Transporturi din Primăria Capitalei care ne-a pus la dispoziție și datele tehnice despre pasajul Basarab.