Criza refugiaţilor, între informaţie de presă şi opinie personală
Cât de pregătiţi sunt consumatorii de informaţie să discearnă între opinie personală şi informaţie de presă am afat, la Apel matinal, de la directorul CJI, Ioana Avădani.
Articol de Simona Şerbănescu, 15 Septembrie 2015, 06:56
Cel mai fierbinte subiect la ora actuală, criza refugiaţilor, a fost discutat, dezbătut şi disecat în mii de materiale de presă.
Deloc exagerat dacă luăm în calcul că doar pe Facebook, în România, au apărut peste 23.000 de menţiuni pe această temă.
În mediul online, potrivit monitorizărilor mediaTrust, doar în perioada 25 august – 7 septembrie 2015, s-au scris peste 34.000 de materiale de presă, inclusiv imagini care au şocat sau revoltat, de la fotografia băieţelului sirian de trei ani, fără suflare, pe o plajă din Turcia, până la agresarea unor refugiaţi de către o jurnalistă maghiară.
Cât de informate, documentate şi cât de pregătiţi sunt consumatorii de informaţie să discearnă între opinie personală şi informaţie de presă am afat, la Apel matinal, de la directorul executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent, Ioana Avadani.
Audio: Apel matinal