"Bucşe şi cureaua lată, ce pivoţi aveam odată"
Gropaniada continuă pe drumurile ţării. Corespondenţe de la Alexandru Lancuzov şi Ioan Suciu.
Articol de Alex Lancuzov, 25 Februarie 2010, 11:05
Federaţia Operatorilor de Transport apreciază că în prezent doar prin forţă şi presiune poate determina anularea taxei, ce se va aplica începând cu 1 martie. Consiliul Local Timişoara a impus o taxă de două sute de lei pentru fiecare vehicul transport marfă de peste 7,5 tone neîmatriculat în Timiş, care tranzitează oraşul. În cazul în care Primăria nu renunţă la taxă, transportatorii avertizează că de luni sute de tiruri vor bloca accesul în municipiu. Mai multe amănunte şi pe acest subiect ne oferă din trafic, Alex Lancuzov.
Fotografii realizate de Alexandru Lancuzov pe străzile Bucureştiului astăzi 25 februarie 2010. Prima de sus în zona Morarilor, urmatoarea în Titan.
Într-un comunicat de presă, primarul Sorin Oprescu încearcă sa demonstreze că are situaţia sub control.
"Primarul General, Prof. Dr. Sorin Oprescu, i-a somat în această dimineaţă pe asfaltatori să accelereze ritmul lucrărilor de plombare a gropilor, amintindu-le că mai au doar două zile până la finalizarea reparaţiilor. În data de 25.02.2010, între orele 01.00 si 05.30, inspectorii Direcţiei Inspecţie şi Control General au verificat arterele de circulaţie stabilite în cadrul comandamentului, constându-se următoarele:
Str. Buzeşti – s-au plombat doar gropile în intersecţia cu Cal. Grivitei şi în faţa la McDonalds; la intersecţia cu Occidentului aproape impracticabil (opinia noastră este că trebuia întâi frezat şi dupa aceea turnat covor asfaltic). Cal. Griviţei- s-au remediat deficienţele începând de la Ion Mihalache până la Gara de Nord; mai sunt mici gropi pe tronsonul Gara de Nord- Buzeşti, mai ales în staţia RATB de la intersecţie cu Buzeşti unde nu s-a intervenit . Str. Vasile Lascăr- multiple gropi şi canale prabuşite sub cotă; muncitorii de la Tehnologica lucrau pe Batiştei şi nu stiau dacă vor intra şi pe Vasile Lascar.
Calea Vitan – nu se lucra până la 05:47; pe M Bravu multiple gropi în carosabil, 2 gulere canale deteriorate; câte o groapă, în faţă la Mall Vitan, un canal sub cotă şi o groapă. Între M. Bravu şi Ramnicu Sarat erau 2 canale sub cota . Pe Bd. Nicolae Grigorescu s-au remediat deficienţele. Mai sunt unele mici probleme la intersecţia cu Liviu Rebreanu la îmbinarea cu calea de rulare de tramvai.
Bd. Aerogării - s-au finalizat deficienţele de la DN1- pod Baneasa, pe celălalt sens carosabilul era în lucru. Bd. Iuliu Maniu – au frezat gropile,dar nu s-a turnat asfalt până la ora 6:00. Sos. Pipera – frezat sensul de mers dinspre Barbu Vacarescu spre Calea Floreasca pe două benzi; nu se turnase încă asfalt până la orele 05:30; sunt mari probleme pe tronsonul Cal Floreasca – Nicolae Caranfil la traversarile branşamentelor de gaze pe traseul conductei de gaze care au fost facute chiar de Tehnologica Radion.(...)"
În 2 iunie 2009 pe Drumul National 7, sau pompos şi prea mult spus European 68, Arad-Nădlac –Vama, lucrările de reabilitare au fost finalizate. O comisie interministerială a fost prezentă atunci la recepţie. Recepţie care a fost efectuată în grabă cu trei luni mai devreme decât termenul stabilit. Iata, din păcate, după cum ne transmite Ioan Suciu, atât în scris dar şi prin fotografiile prezentate aici, la 9 luni de la finalizarea lucrarilor de reabilitare, în valoare de mai multe zeci de milioane de euro, uliţa pe care trece traficul cargo către vestul Europei suferă din temelii. DN7 Arad-Nădlac-Vama sa umplut de gropi. Cele mai mari probleme sunt pe raza oraşului Pecica la circa 20 de km de Arad, acolo unde gropile au fost iniţial plombate provizoriu. Sunt frezaţi, in momentul de faţă ,sute de metri de carosabil pentru a fi turnat un nou covor asfaltic.
Una peste alta şi traficul destul de serios spre frontieră este perturbat de focoşii lucratori drumari. Coloane de camioane şi autoturisme se formează atunci când piloţii de trafic opresc circulaţia pe sensul în care se lucrează. Şi se zice că reparaţiile sunt efectuate pe banii constructorului.