Apel matinal: Soluționarea litigiilor din domeniul bancar
Apel matinal, invitat Alexandru Păunescu, membru al colegiului de coordonare al Centrului de Soluționarea Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar
Articol de Radio România Actualităţi, 04 Aprilie 2019, 09:18
AUDIO: Apel matinal.
Apel matinal, invitat Alexandru Păunescu, membru al colegiului de coordonare în Centrul de Soluționarea Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB).
Numărul dosarelor aflate în lucru la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar a ajuns în primele trei luni ale anului la 500.
Aceasta, în condiţiile în care anul trecut, în aceeaşi perioadă, erau doar 300 de dosare, a declarat la Radio România Actualităţi directorul juridic din BNR, Alexandru Păunescu, reprezentant al Centrului.
El a explicat, în rubrica "Apel Matinal", paşii care se iau după ce populaţia apelează la serviciile acestui organism:
Alexandru Păunescu: Consumatorul vine la Centrul de Soluţionare Alternativă. Noi, cei de la Centrul de Soluţionare, prin asistenţii de procedură, luăm legătura cu banca, banca poate să intre sau nu în procedură de soluţionare alternativă. Este o procedură voluntară, nu este o prezenţă obligatorie pentru bănici. Presupunând că banca intră în procedura de soluţionare sau vrea să intre în procedura de soluţionare, urmează desemnarea conciliatorului. Ca şi noutate, să spun aşa, dacă vă uitaţi pe site-ul Centrului de Soluţionare Alternativă, de ieri avem avem patru noi conciliatori, deci de pe lista celor 21 de conciliatori, se desemnează de către centru un conciliator aleatoriu.
Realizator: Spre deosebire de rezolvarea în instanţă a litigiilor bancare, în cazul Centrului de Soluţionare Alternativă cazurile se soluţionează în mod amiabil. Acest serviciu este gratuit şi poate fi accesat la adresa de internet csalb.ro.