"Aici sunt banii dumneavoastră!"
Fără metrou în multe cartiere importante ale oraşului şi cu un singur "inel" de centură pe 4 benzi, permanent aflat în lucru, traficul auto din Bucureşti pare sufocat în fiecare zi.
Articol de Alex Lancuzov, 04 Iunie 2010, 00:44
Premierul a anunţat că în vara anului viitor şoferii vor merge de la Piteşti la Constanţa pe un drum cu regim de autostradă. Este de fapt o promisiune cu ...omisiune pentru că 19 kilometri din varianta Capitalei se vor parcurge în coloane.
Compania Naţională de Drumuri nu a reuşit să liciteze 2 tronsoane din Centura Nord : în Vest porţiunea dintre A 1 Bucureşti - Piteşti şi DN 7 Bucureşti – Chitila şi în Est legătura Voluntari – Autostrada Soarelui. Pe aproape 20 de kilometri se va merge şi în 2011 îngreunat doar pe 2 benzi cu ambuteiaje în zonele unde apar conflicte de trafic.
În schimb, pe tronsonul modernizat Buftea- Otopeni – Voluntari lucrările avansează în ritm susţinut iar traficul se desfăşoară fără probleme deosebite. Constructorul a început să toarne şi pilonii pasajelor supraterane de la intersecţiile OTOPENI, TUNARI DJ 200 B ŞI ŞTEFĂNEŞTI DJ 200 doar la breteaua de acces pentru DN 1din Otopeni se circulă bară la bară dar fluent. Pentru podul hobanat (suspendat) de la Otopeni pe 4 benzi care va supratraversa calea ferată termenul de finalizare este decembrie 2010.
Centura de sud este un adevărat test al nervilor pentru transportatori. Anul trecut trebuiau finalizate pasajele peste intersecţiile de la Glina, Popeşti Leordeni sau Domneşti însă nici până astăzi nu s-a turnat nici un metru de beton. Vara asfaltul parcă este de carton şi face şleauri iar marcajele se şterg sub roţile pline de noroi ale camioanelor. Nici o speranţă pentru un kilometru modernizat.
Spre mare, Autostrada Soarelui răsare la Cernavodă. Sezonul estival 2011 nu va mai fi un Drum al Melcului pentru că tronsonul de autostradă Medgidia - Constanţa (31 km.) va fi parcurs în câteva minute iar între Cernavodă şi Medgidia (19 km.) se va circula provizoriu pe Autostradă dar pe un singur fir. Important este să evităm localităţile şi trecerile de pietoni unde se pierde fluenţa. Până atunci lungul drum spre mare poate fi evitat pe DJ 223 ieşire din Cernavodă spre Ion Corvin şi apoi intrare pe DN 3 prin Adamclisi şi Cobadin cu legătură directă în Eforie Nord. Varianta DN 2A Hârşova este mai lungă şi se plăteşte şi taxă de pod la Giurgeni.