Lumbersexualul nu mai e la modă! Hipsterul nu se simte nici el prea bine
Lumbersexualul nu mai e la modă! Hipsterul nu se simte nici el prea bine! Trăiască ...Yuccie!
Articol de Anca Șurian Caproş, 31 Ianuarie 2016, 12:55
Încă un mit contemporan e pe cale să intre în istorie şi să iasă uşor-uşor din scenă.
Gata ! Lumbersexualul nu mai este la modă, moda bărbatului cu barbă, în cămaşă cadrilată, cu un aspect aparent neîngrijit şi studiat sălbatic dispare. Iar barba, barba mai scurtă sau mai lungă, de hipster sau de om al cavernelor trebuie neapărat… rasă !
Ea va rămâne nici vorbă de poveste, adăugând încă o imagine la galeria de portrete cu barbă prezente în istorie, din epoca de piatră până în prezent. De altfel, era şi timpul să se termine cu longeviva modă, istoricul Alun Withey, cel care şi scrie această « cronică a unei morţi anunţate », spune că semne se arătau încă de prin 2013…
Şi probabil că omul ştie ce zice, nu de alta dar scrie o lucrare postdoctorală la Universitatea din Exeter despre istoria bărbii în Marea Britanie de la 1700 până la 1918.
Şi ocupându-se de aspecte care ţin de sănătatea şi igiena acestui aspect masculin, probabil că are un radar mai fin pentru a observa cum vin şi trec tendinţele care ţin de aspectul obrazului masculin.
În favoarea ipotezei lui poate fi dată de exemplu însă şi ceremonia decernăriii Globurilor de Aur de anul acesta, la care obrazele fine ale vedetelor masculine s-au arătat lumii proaspăt rase.
Bărbatul COOL – fără barbă
Acum însă, fără barbă şi carouri, trebuie să ne imaginăm cumva imaginea bărbatului « cool », că Doamne fereşte, rămâne planeta fără repere de gen… masculin. Noroc însă cu râvna marilor case de modă de a impune în fiecare sezon surse de inspiraţie ! Că graţie lor, putem să ne facem o idee… de tranziţie ! Aşa că, de la săptămâna modei de la Milano citire, în următorul sezon rece se poartă virilitatea şi sensibilitatea în acelaşi timp, traduse în: fulare lungi şi călduroase, purtate dezinvolt împreună cu imprimeuri florale şi pijamale de oraş, bocanci cu blană şi căciuli etno peruane… Nu ştiu dacă iese vreun stil de-aici, dar generaţia bărboşilor nu s-a predat totuşi singură, ci e scoasă din istorie de un alt gen de tânăr, mai urban, cu un « look » mai neted, alintat deja «yuccie ».
Hipsterul iese din scenă şi apare un nou personaj, alintat YUCCIE
Şi locul boemului HIPSTER, devin din ce în ce mai vizibili „limbuţii” de youtube, noii milionari de social media şi nostalgicii anilor 90.
Profil de YUCCIE
Ras, tuns, frezat, cu tricou discret, dar job bine remunerat sau carieră de succes – cam aşa ar arăta acest yuccie. Şi probabil că nici nu trebuie să vă spun eu cine este starul global ce se potriveşte descrierii, vă gândiţi deja la Mark Zuckerberg, fostul student de la Harvard, priceput la IT, şi care a creat din nimic o afacere de miliarde.
El poartă însă tot aceleaşi tricouri de o culoare incertă - undeva între gri şobolan şi albastru petro - şi doar preşedintele Obama s-a putut lăuda că l-a convins să poarte costum şi cravată.
E însă unul dintre tinerii noului mileniu care reuşeşte să-i convingă pe colegii lui de generaţie să scoată hipsterii din peisaj.
Căci, da, hipsterii se pregătesc să părăsească scena, probabil au devenit şi părinţi şi au şi alte preocupări. Aşa că, precum cei din generaţia hippie altădată, vor pune pentru urmaşi la păstrare pălăriuţa şic, pantalonii minimalişti şi cămăşile cadrilate, că cine ştie când revin în modă…
Iar cei care se pregătesc se acapareze scena, aceşti Young Urban Creatives, zişi Yuccies, vin cu lecturile şi hainele lor să cucerească lumea marilor metropole şi să-şi impună literatura, filmele şi muzica.
Acest nou personaj de junglă urbană era portretizat încă de astă vară de un anume David Infante pe Mashable, care însă vede doar schimbări de imagine, nu şi de atitudine. Căci un yuccie va tinde să fie la fel de creativ şi de cool ca un hipster, dar numai după ce şi-a asigurat un venit măricel care să-i permită o viaţă de lux.
Sunt tinerii care au înotat în apele tulburi ale recesiunii şi au găsit modalităţi de a face bani din… lumi posibile şi prea umana nevoie de socializare, deci trebuie să se poarte ca ceilalţi. Aşa că nu-i prea crede nimeni că cunt revoluţionari!
Dar cum altădată bărbaţii în costum de pe Wall Street au fost, într-un fel, şi produsul libertăţii asumate de bărbaţii îmbrăcaţi în cămăşi înflorate şi cu păr lung, tot aşa băieţii în tricou din spatele marilor reţele de socializare au ieşit de sub pălăriuţa de hipster liber cugetător.
Zic şi eu!… Că istoria se tot repetă şi se tot rescrie! Iar cea a noilor yuccies e în plin proces de redactare!…