Flori online de 2,5 milioane de euro
O afacere care merge destul de bine în ultimii ani, fără să exceleze, alături de alte magazine care fac vânzări online.
Articol de Simona Şerbănescu, 05 Martie 2016, 15:19
2,5 milioane de euro este valoarea florilor vândute on-line anul trecut. În top au rămas trandafirii, care au început să piardă însă teren în faţa buchetelor sofisticate, preferate pentru că sunt combinate diferit soiurile de flori, spun estimările celei mai importante companii din domeniu.
Aproximativ o treime dintre comenzi sunt pentru evenimente speciale de afaceri sau personale, iar numărul oraşelor în care se fac livrări s-a dublat practic anul trecut, aşa că flori pe internet se pot comanda pentru aproape 150 de oraşe din ţară. Problema principală cu care continuă să se confrunte vânzătorii de flori, inclusiv în mediul on-line, este evaziunea fiscală, estimată, potrivit aceleiaşi companii, la peste 100 de milioane de euro în 2013.
Buchetele de flori ajung în braţele destinatarilor în aproximativ două ore după ce este făcută comanda, printr-un curier, de cele mai multe ori alături de o felicitare şi o cutie de bomboane, iar valoarea medie a comenzilor este de aproximativ 210 lei.
O afacere care merge destul de bine în ultimii ani, fără să exceleze, alături de alte magazine care fac vânzări on-line. Şi chiar ne situăm pe ultimul loc din Uniunea Europeană la cumpărăturile pe internet, după cum arată ultimele date ale oficiului european de statistică Eurostat, tendinţa este de creştere. Peste 60 de procente dintre cei care accesează internetul caută un magazin on-line, în principal pentru haine, servicii de turism, cărţi sau bilete la concerte. Cei care spun că nu se încumetă să cumpere de pe internet au invocat, în principal, lipsa de încredere în siguranţa plăţilor.