Ziarele online, complet diferite față de cele tipărite
IT la inbox
03 August 2010, 10:04
Peste tot în lume presa scrisă trece printr-o perioadă dificilă. Unii spun că e lipsă acută de bani, alţii, de idei. Ceilalți nu se mai plâng, ci se adaptează.
Pentru casele de editură sau publisheri, cum li se spune în romgleză, criza prezentă se manifestă nu doar la nivelul financiar, ci şi la cel identitar. Soluţia de a trece pur şi simplu conţinutul editorial de pe hârtie pe internet doar de dragul de a mai crea un canal de vânzare e una simplistă. Concluzia la care ajung tot mai mulţi editori este că ziarele online ar trebui să fie ceva complet diferit de cele pe hârtie.
New York Times vorbeşte de exemplul dat de un mic ziar de provincie din Norvegia, Fredrikstad Blad. Redactorii de acolo lucrau până de curând în proporţie de 90% pentru versiunea tipărită şi cam 10% pentru cei online. Acum redactorii şi vânzătorii de publicitate sunt obligaţi să se dedice în egală măsură ambelor suporturi. Siteul ziarului nu mai reflectă doar ceea ce scrie pe hârtie – s-a înfiinţat o rubrică a comunităţii locale, unde se publică articole scrise de membrii înregistraţi despre cluburi, grupuri religioase şi instituţii publice. Pagina de internet s-a deschis şi unor proiecte multimedia, de exemplu unul care reuneşte producţii de filme făcute de amatori sau semiprofesionişti. De la realocarea resurselor siteul ziarului a ajuns la 26000 de vizitatori pe zi – o creştere de 27%, iar încasările din publicitate s-au dublat în prima jumătate a lui 2010, ajungând la 812.000 euro, scrie NYT.