Secretară sau om de publicitate
Comentariu de Dan Carp
24 Noiembrie 2011, 11:59
Secretară sau om de publicitate. Acestea sunt opțiunile preferate ale românilor care își caută un loc de muncă pe internet, cu ajutorul portalurilor specializate. Unul dintre aceste portaluri a adunat răspunsurile pentru ofertele de locuri de muncă iar rezultatul indică o preferință certă pentru cele două domenii menționate. Pentru doar 500 de locuri de muncă în domeniul secretariatului, s-au înregistrat nu mai puțin de 100.000 de aplicații în perioada august-octombrie. În cazul publicității și al PR-ului, pentru circa 300 de oferte aplicațiile se apropie de cifra de 50.000.
Față de anul trecut, interesul pentru locurile de muncă în secretariat a crescut cu aproape 25%, iar pentru domeniul publicității cu 15%, deși numărul de oferte este în scădere Departamentele de resurse umane au, probabil, mult de lucru, filtrând în medie între 100 și 200 de aplicații pentru un singur loc de muncă disponibil.
Cu o asemenea concurență, o alternativă ar putea fi munca pe cont propriu. Un studiu recent dat publicității efectuat de compania de cercetare Gfk, arată că cei mai mulți europeni, 72% dintre cei intervievați, sunt atrași de ideea antreprenoriatului. Motivul principal este independența față de angajator. Foarte importante pentru cei care visează să își deschidă propria afacere sunt și ideea de împlinire personală sau oportunitatea de a obține un venit suplimentar.
Studiul mai arată că spiritul antreprenorial e mai puternic în rândul tinerilor, 80% dintre peroanele cu vârste intre 14 și 29 de ani având o atitudine favorabilă muncii pe cont propriu. Poate că o cauză pentru această atitudine ar fi, dincolo de entuziasmul tinereții, și faptul că în mai toată Europa nivelul șomajului în rândul tinerilor este mult peste medie.