"o" nu este echivalent cu "0"
IT la inbox
02 Februarie 2012, 13:16
Deşi sunt în general în relaţii de concurenţă, marii actori ai industriei IT demonstrează că pot colabora atunci când vine vorba de binele comun. 15 dintre marile firme au lansat o platformă comună de combatere a fraudelor prin email.
Google, Microsoft, Facebook şi Yahoo sunt doar câteva dintre marile nume ale industriei tehnologiei informaţiilor, care de câteva zile au semnat un acord prin care se angajează să aplice un set de măsuri destinate combaterii phishingului, adică a fraudelor prin email. Acestea au devenit o mare problemă în ultimii ani, milioane de oameni fiind afectaţi de acest tip de înşelăciune.
Autorii fraudelor profită de naivitatea unor utilizatori, cărora le trimit emailuri contrafăcute să arate ca şi cum ar veni de la banca lor sau de la instituţii publice. Sub diferite pretexte oamenii sunt instruiţi să-şi trimită parolele conturilor sau alte informaţii, de care inractorii se folosesc apoi pentru a le goli conturile. Forma mesajelor e atât de asemănătoare încât oamenii de bună credinţă se păcălesc, iar adresele de la care provin mesajele electonice au forme care emulează serverele originale. De exemplu, litera „o” e înlocuită cu un zero. Băncile avertizează tot timpul clienţii că nu cer niciodată parole sau PINuri, dar degeaba: utilizatorii mai puţin experimentaţi cad des în capcana întinsă de autorii fraudelor. Noul sistem ar urma să valideze prin diverse procedee adresele, astfel încât dacă cineva primeşte un mail de la adresa info@p0st.com să afle imediat că nu e de la info@post.com, aşa cum ar putea crede la o primă vedere. Mai puţin încântaţi de asemenea măsuri de colaborare ar putea fi producătorii de programe antivirus, care oferă şi protecţie împotriva unor asemenea fraude şi cărora măsurile gratuite le-ar putea lua din clienţi.