Motor de căutare intra-Facebook
IT la inbox
30 Septembrie 2010, 10:59
Ciudat, mai rar o companie care să fie discretă apropo de realizări aşa cum e Facebook. Probabil că i se trage de la criticile primite pe linia nerespectării sferei private. Dar nu asta contează. Facebook a introdus pe şest un motor de căutare pentru produsele care au pagină la ei.
După ce a trecut acum fix o săptămână, pe 23 septembrie, prin cea mai mare defecţiune de server din istoria sa – o defecţiune majoră, care a afectat cam 135 de milioane de utilizatori – Facebook a lansat cât se poate de discret o nouă îmbunătăţire a platformei sociale: un motor de căutare intra-Facebook, prin care utilizatorii pot găsi foarte repede mărcile, celebrităţile sau ofertanţii de conţinut care şi-au creat o pagină pe Facebook.
Până acum, aflai de aceste pagini de pe Facebook fie de la prieteni prin recomandări, fie direct de pe siteurile respectivelor firme. Acum însă e mult mai simplu: îţi alegi ţara din care vrei să vezi ofertele, apoi cauţi după celebrităţi, media, mărci, filme şi tot aşa. Facebook îţi afişează apoi un număr destul de mare de pagini, iar abonarea la conţinutul acestor pagini se face foarte uşor printr-un simplu click pe poza afişată. Despre algoritmul folosit de Facebook pentru a face recomandările prin acest motor de căutare nu se cunosc multe.
Ziarul electronic ReadWriteWeb.com scrie însă că Facebook ar putea teoretic să facă recomandări aproape perfecte atunci când cauţi ceva, având în vedere că poate deduce din analiza activităţii unui utilizatori cam ce i-ar plăcea. Dar probabil că se abţine de la afişarea unor rezultate prea bine personalizate tocmai de frica unor noi critici apropo de sfera privată. De pe pagini personală nu există încă un link către mini-motorul de căutare, adresa sa trebuie inrodusă manual. http://www.facebook.com/pages/browser.php