"Merge și-așa"
Comentariul lui Costin Enache
Articol de Costin Enache, 22 Septembrie 2009, 02:37
Chiar mă miram de cum reuşeşte CFR-ul să reziste fără incidente majore în condiţiile în care infrastructura este mult sub nivelul anului 1990, iar perspectivele mai degrabă învăluite în mister decât în concret.
N-au contat pân-acum nici semnalele de alarmă trase din interior, nici sesizările publicului-călător. De altfel, conform singurului slogan de ţară cu acoperire în teritoriu – “merge şi-aşa”, toate guvernele post-decembriste n-au făcut decât să închidă ochii în faţa problemelor cu care se confruntă transportul feroviar. Din an în paşte s-au mai achiziţionat câte-un trenuleţ-două mai făţoase, s-au mai tras nişte aer condiţionat şi ceva căldurică pe câteva tronsoane de prim-plan şi cam atât. A, ba nu! S-au ridicat, mări nene, prin unele zone binecuvântate nişte clădiri de gări..., de zici că-s staţii spaţiale şi la peron tre' să tragă însăşi Enterprise! Dar la ghişee au rămas tot nişte klingoniene fără chef de viaţă, la mişcare sunt aceeaşi ferengi clăpăugi dar surzi şi câteodată chiar autişti, în fine poate androizii-şef de tren să fi suferit o transformare în bine; şi Jean-Luc Picarzii de pe locomotivă se străduiesc să facă faţă situaţiei, dar de când au rămas fără secunzi parcă nu mai au nici ei tragere de inimă.
Îndrăznesc să cred că incidentul de ieri de lângă Craiova a venit când trebuia; adică fix înaintea unei campanii electorale, astfel încât speranţele de reabilitare a serviciului CFR-Călători ar trebui să renască. Norocul a făcut să nu existe victime, ghinionul va face însă ca probabil în câteva săptămâni tărăşenia să treacă pe linie moartă, iar după alegeri să fie (de)clasată. Cea de lângă Cluj-Napoca e deja în plan secund... Ca şi linia de mare viteză Bucureşti-Constanţa, ca şi autostrada Transilvania, siguranţa pe Căile Ferate Române rămâne doar un vis ce se transformă încet dar sigur în coşmar!
Postați aici mesajele voastre (opiniile, comentariile, impresiile, criticile, ideile, întrebările)!