Magazinele online de muzică au succes
IT la inbox
27 Ianuarie 2010, 10:55
Descărcarea de muzică piratată din internet a devenit în multe locuri un fel de sport naţional, iar lumea nu conştientizează că e vorba de o infracţiune. Poate că ar fi bine să ne mai gândim un pic şi la urmări.
Federaţia Internaţională a Industriei de Fonograme, organizaţie care reprezintă marile case de discuri, a avertizat de curând că unele ţări riscă să devină „deşerturi cultural” din cauza programelor de partajare a fişierelor pe internet. Pentru ca industria muzicală să supravieţuiască este nevoie de legi globale. BBC îl citează pe preşedintele Federaţiei, John Kennedy, care a afirmat că vânzarea discurilor artiştilor spanioli în Spania a scăzut cu 65% în doar cinci ani şi că situaţia ar fi aproape ireversibilă. În pieţele afectate de piraterie, tocmai producţia locală în alte limbi decât engleza suferă cel mai mult, pentru că starurile care ajung la o notorietate globală sunt considerate investiţii sigure – un exemplu ar fi Lady Gaga, al cărei single Poker Face a dominat în 2009 topurile descărcărilor în format digitale cu aproape 10 milioane de descărcări.
Federaţia industriei de fonograme nu mizează însă doar pe legi care să interzică şi să pedepsească descărcarea de muzică piratată din internet, ci şi pe noi forme de comercializare, pe lângă clasicele CDuri. Sistemele legale de descărcare au succes, veniturile din această sursă crescând în 2009 cu 12%. În SUA, magazinul online de muzică iTunes vinde mai mult decât lanţul de supermarketuri Walmart. 40% din veniturile industriei de muzică sunt generate prin vânzarea de fişiere digitale.