Japonezii fascinați de produsele Apple
IT la inbox
01 Iunie 2010, 09:48
La sfârşitul săptămânii trecute, iPad-mania a ajuns în Europa, Australia şi Asia. Imaginile cu cozi interminabile în faţa magazinelor specializate spun totul despre succesul acestui produs. În Japonia însă, lansarea iPad a lăsat şi un gust amar.
Succesul extraordinar pe care tableta iPad de la Apple l-a înregistrat încă de la lansare în rândul clienţilor japonezi este o pastilă greu de înghiţit pentru o ţară obişnuită să fie lider în electronica de consum. Mai bine zis, încă o pastilă amară, care se adaugă unui adevărat tratament cu asemenea pastile. Pentru că deja de la introducere iPodului, un alt produs al casei Apple, playerul audio şi video a detronat cel mai popular produs similar japonez: walkmanul Sony. Companiile şi produsele japoneze pierd războiul cu concurenţa pe mai toate fronturile, chiar şi pe cele din Asia: coreenii de la Samsung conduc topul vânzărilor de televizoare, surclasând cu o cotă de piaţă de 25% marii rivali japonezi precum Sony sau Panasonic. În domeniul computerelor taiwanezii de la Acer au astăzi o cotă de piaţă dublă faţă de principalul producător japonez Toshiba. Ce să mai spunem de telefonia mobilă: iPhoneul a avut un succes teribil în rândurile japonezilor, deşi îi lipsesc unele funcţii. După cum MM Research Institute citat de New York Times, Apple deţine prin iPhone o cotă de piaţă absolut fantastică pe segmentul telefoanelor inteligente din Japonia – peste 70%. Dar japonezii se adaptează: de exemplu, producătorul de jocuri video Konami făcea odinioară aplicaţii doar pentru console precum Nintendo sau Wii. Acum a lansat deja o versiune pentru iPad a popularului shooter Metal Gear Solid Touch.