Google Plus
IT la inbox
05 Iulie 2011, 07:19
Google a lansat Google plus şi intră astfel în concurenţă directă cu Facebook pe segmentul de reţele sociale. Dar poate oare Google plus concura cu adevărat produsul concurenţei?
Se vede cu ochiul liber că Google a citit cu atenţie criticile adresate serviciului Facebook, în special cele legate de protecţia sferei private. În centrul reţelei Google plus stau de aceea aşa-numitele cercuri – de fapt grupuri în care utilizatorul îşi poate organiza prietenii. Doar că tocmai aici a gafat deja: cei care au avut voie să se joace până acum cu Google plus - serviciul e încă în teste – au descoperit o problemă: dacă ai un grup de prieteni şi le trimiţi doar lor, să spunem, o fotografie, nimeni nu-i opreşte pe ei să dea mai departe poza respectivă. Chiar şi aşa însă, cei care s-au grăbit să laude Google plus par să uite că şi Facebook are de ceva timp aşa-numitele liste.
Discutând cu câţiva oameni am constat că lumea nu prea ştie de aceste liste, sau, chiar dacă ştie de existenţa lor, nu prea ştie cu ce se mănâncă. În principiu, ele funcţionează fix ca cercurile din Google plus. Scorul ar fi deci din acest punct de vedere egal. Ce nu are însă Google Plus: posibilitatea firmelor, NGOurilor, ziarelor, starurilor şamd de a-şi crea o prezenţă în reţea. Nu puţini folosesc în prezent Facebook ca pe un agregator de ştiri, ca pe un portal adică, pe care pot citi informaţiile publicate de media. Google Plus are, ce-i drept, Sparks – un modul care aprovizionează utilizatorul cu informaţii în funcţie de preferinţele sale declarate. Dar nu e acelaşi lucru. Până una alta, Google Plus aduce aşadar mai puţin decât Facebook şi e de presupus că se vor folosi complementar, cu atât mai mult cu cât e greu de crezut că va avea loc o migrare în masă spre Google Plus.