Deodorantul, șamponul și pasta de dinți
Comentariu de Dan Carp
02 Noiembrie 2011, 13:08
Prețurile au tot crescut în ultimul an și salariile au stat pe loc, așa că oamenii au început să renunțe la unele produse care nu erau poate, cu adevărat necesare. Un nou studiu al companiei de cercetare Nielsen arată că piața bunurilor de larg consum a scăzut ușor în volum în primele șase luni ale anului, deși s-a înregistrat o creștere semnificativă în privința valorii. Cu alte cuvinte, din cauza creșterii prețurilor, românii au fost nevoiți să scoată mai mulți bani din buzunar pentru bunurile consumate zilnic, însă au și renunțat la unele produse.
Cel mai afectat sector a fost cel alimentar, care a scăzut în volum cu 5%. La începutul anului s-a înregistrat însă o creștere puternică a prețurilor alimentelor, asa că românii au plătit pentru mâncare mai mult ca anul trecut. De voie, de nevoie, unele produse au fost scoase de pe lista de priorități. Cea mai mare scădere, de peste 20 de procente, a fost înregistrată la peștele congelat. Ceaiurile gata făcute, brânzeturile, băuturile răcoritoare și energizantele sunt alte produse la care românii au renunțat în prima parte a anului. Scăderi ceva mai puțin semnificative au fost înregistrate și la supe, guma de mestecat și legume congelate.
În sectorul nealimentar, în primele șase luni ale lui 2011 s-au înregistrat scăderi puternice la produsele pentru albirea dinților și la spumantele de baie dar și la produse pentru îngrijirea locuinței. De altfel, de cel puțin doi ani încoace, diferite studii arată că produsele de îngrijire personală sunt primele care sunt tăiate de pe lista de cumpărături. Anul trecut, primele victime ale crizei au fost deodorantul, șamponul și pasta de dinți.