BING
Rubrica de IT
25 Septembrie 2009, 10:36
Tocmai ce şi-a anunţat Google proiectul Flip Flap, prin care se poate răsfoi un număr aparent tot mai mare de siteuri ale unor mari publicaţii, că şi Microsoft lansează – de altfel tot ca proiect – serviciul Bing Visual Search.
Motorul de căutare Bing, cu care Microsoft speră să atace concurenţa formidabilă de la Google, s-a îmbogăţit cu o nouă opţiune – cea de Visual Search, adică de căutare vizuală. Scenariul e următorul: oamenii ţin mai uşor minte imagini decât nume de produse. Iar când cauţi un telefon mobil pe care l-ai văzut la cineva în maşină e mai uşor să-l recunoşti într-o galerie de imagini decât să cauţi după sintagma “telefon marca X, roşu cu butoane laterale şi ecran lat”, care probabil nu ar întoarce cine ştie ce rezultate relevante. Aşa că utilizatorul introduce numele mărcii şi primeşte ca răspuns o galerie de imagini cu telefoanele mărcii respective.
Microsoft s-a mai gândit şi la alte câteva scenarii, în care folosirea serviciului Visual Search s-ar putea dovedi utilă – unul dintre ele se referă la situaţia în care vedem afişul unui film, dar nu mai ţinem minte cum se numeşte. Adresa la care poate fi accesat serviciul este bing.com/visualsearch, dar dezavantajul este că mai întâi trebuie instalat programul Microsoft Silverlight 3 iar utilizatorii din România trebuie mai întâi să seteze ţara de căutare ca fiind SUA, altfel motorul spune că nu a găsit pagina. Setarea e simplă şi se face în dreapta paginii de start a lui Bing, unde se afişează ţara din care provine utilizatorul.