Americanii preferă texte în loc de vorbe
IT la inbox
17 Mai 2010, 14:13
Cu toate că 90% din familiile din Satele Unite au cel puţin un telefon mobil, numărul minutelor consumate pentru apeluri telefonice a stagnat, potrivit datelor furnizate industriei telefoniei mobile. Această descoperire vine în ciuda faptului că tot mai mulţi americani preferă să-şi deconecteze telefoanele fixe în favoarea celor mobile. Însă, în loc să vorbească la ele, oamenii folosesc toate celelalte funcţii ale generaţiei de telefoane inteligente: surfează pe net, ascultă muzică, urmăresc televiziuni online, se joacă, trimit e-mail-uri şi mesaje text.
Conform asociaţiei americane de operatori de telefonie mobilă, în 2009, media naţională a numărul de mesaje text trimise de un individ a crescut cu 50%. Pentru prima dată în Statele Unite volumul de date transmis şi primit prin mesaje text, streaming video sau audio şi alte servicii l-a depăşit pe cel al convorbirilor telefonice.
Inițial funcţia de voce era cea de bază în cazul unui telefon portabil. Astăzi, reprezintă numai jumătate din informaţiile vehiculate prin reţelele de telefonie mobilă.
Desigur, vorbitul la telefon nu va dispărea în întregime. Mulţi vor prefera să sune pentru a purta conversaţii mai personale. Iar apleurile telefonice din Statele Unite sunt mai ieftine ca niciodată datorită competiţiei acerbe dintre reţelele rivale. Până şi fabricanţii de telefoane au început să-şi adapteze produsele la acest trend. Nu mai sunt la modă tastaturile numerice pentru a putea forma cu uşurinţă un număr. În schimb, sunt la mare căutare telefoanele cu touch screen sau cu tastaturi extinse, de tipul qwerty pentru că fiecărei litere a alfabetului îi este atribuită o tastă, asemănător tastaturii de calculator.
Când preferă totuşi să sune, americanii vorbesc mai puţin. Durata unui apel telefonic era în medie de 2 minute și jumătate în 2008 dar s-a redus la sub 2 minute în 2009. Minutele nefolosite se adună de-a lungul timpului.
Mulţi americani au mii de minute plătite pe care nu le vor folosi niciodată. În schimb, preferă mesaje scurte trimise pe Facebook, Twitter sau prin Gmail.