Revista presei locale 2 mai
Bolnavi monitorizaţi cu GPS; Paştele Blajinilor; Pilot la 15 ani.
02 Mai 2011, 04:26
În lunea de după duminica Tomii, la o săptămână după Sf. Paşti, se sărbătoreşte Paştele Blajinilor sau Paştele Mic, Paştele Morţilor, cum se mai spune în unele localităţi. În această zi, se depun ofrande pe morminte, se împart pomeni, se întind mese în cimitir, lângă biserică sau, în unele regiuni, chiar şi în câmp. Se crede că, de Paştele Blajinilor, sufletele morţilor sunt libere şi pot gusta din mâncărurile pregătite special pentru ei şi date de pomană. Şi pentru că Paştele Blajinilor este cea mai însemnată dintre toate zilele în care se pomenesc morţii şi li se dă de pomană, numeroşii creştini constănţeni care astăzi sunt la serviciu au mers la cimitir şi şi-au pomenit morţii încă de ieri, citim în cotidianul Cuget Liber.
Locuitorii din nordul judeţului Mehedinţi, cât şi cei din alte zone ale Olteniei şi nu numai au participat la o nouă ediţie a festivalului de muzică populară intitulat „Sărbătoarea Liliacului”. Evenimentul a avut loc ieri în Pădurea de Liliac din comuna Ponoarele. Autorităţile locale, citate de Informaţia de Severin i-au anunţat pe participanţi că demarează şi asfaltarea drumului care duce către Pădurea de Liliac, deci, anul viitor, cei care vor veni la această sărbătoare o vor face pe un drum asfaltat.
Profitând de vremea frumoasă din week-end, mulţi braşoveni au ieşit din case. Au participat la evenimentele organizate cu ocazia „Zilelor Braşovului”, s-au plimbat cu bicicletele închiriate gratuit din faţa Primăriei sau au optat pentru tradiţionalul ieşit la iarbă verde. Unii au mers în zone îndepărtate şi izolate, iar alţii, cu posibilităţi materiale mai reduse, au ales zonele din apropierea oraşului, unele special amenajate pentru picnic. Aici, în urma turiştilor au rămas doar vetrele improvizate, nu şi gunoaie, au remarcat reporterii de la Transilvania Expres.
Aproximativ cincizeci de angajaţi ai Centrului de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihiatrică din Târgu-Jiu au refuzat să muncească. Situaţia salariaţilor este una disperată pentru că nu mai pot trăi cu cei aproximativ 600 de lei pe care-i primesc lunar. Deşi au câştigat în instanţă sporurile ce le-au fost tăiate anul trecut, salariaţii au primit doar o mică parte din bani. Au primit în schimb adrese prin care li se spune că vor primi banii atunci când îi va da Consiliul Judeţean. Direcţia de Protecţie a Copilului nu mai are un leu în cont, aflăm din ziarul Pandurul.
Conducerea Spitalului de Psihiatrie Botoşani a depus un proiect în valoare de 1,5 milioane lei prin care pacienţilor spitalului le vor fi montate brăţări electronice pentru supraveghere. Fuga din spital a pacienţilor este una din cele mai des întâlnite probleme la Psihiatrie, iar prin acest proiect se vrea o cât mai bună monitorizare a acestora cu ajutorul GPS-ului. Sistemul este unul recomandat pe plan internaţional spitalelor de psihiatrie şi respectă intimitatea fiecărui pacient, precizează Evenimentul regional al Moldovei.
Un om de afaceri din Cluj împătimit de avioane şi-a luat permis de pilotaj pentru a ajunge mai repede şi fără stresul de pe şosele la întâlnirile de afaceri. Cel mai util la deplasările în ţară se dovedeşte avionul particular, având în vedere lipsa de autostrăzi. Cum toate oraşele mari din România au un aerodrom pe care se poate ateriza, omul de afaceri mai foloseşte maşina doar când vremea nu-i permite să zboare. "Când vântul este calm, fac de la Cluj la Bucureşti o oră şi 20 de minute, iar cu maşina durează între 8 şi 10 ore, fără a respecta toate restricţiile de viteză, declară pilotul pentru Ziua de Cluj.
Revenim totuşi la automobil:
În opt secunde, maşina apare la orizont şi dispare în spatele unui nor de praf. Iute ca gândul aleargă maşina condusă de Radu David, un pilot care la 15 ani reuşeşte să facă spectacol în campionatele naţionale ale sporturilor cu motor. Sâmbătă, în prima etapă a Campionatului Naţional de Slalom Paralel a ocupat locul I la juniori şi locul II în clasamentul open, adică dintre toţi piloţii înscrişi în competiţie. Vă întrebaţi ce câştigă un pilot atunci când e pe primul loc la sfârşitul unei etape? Răspund colegii de la Tribuna Sibiu: „O cupă, o diplomă şi felicitări”. Dar până să ajungă la cupă, diplomă şi felicitări, sunt necesare multe investiţii. Primele pe listă sunt modificările necesare pentru ca maşina să fie cât mai sigură pentru pilot, apoi modificările mecanice, la motor, la cutia de viteze, la frâne.