Revista presei economice, 18 iulie
Articole din Ziarul Financiar, Curierul Naţional, Bursa şi Săptămâna Financiară.
Articol de Dinu Dragomirescu, 18 Iulie 2011, 10:25
Ziarul Financiar scrie pe prima pagină despre "Bacul" băncilor europene: două grupuri prezente în top 10 în România au picat, trei au trecut la limită".
"Băncile care nu au trecut testul european de rezistenţă la stres trebuie să continue procesul de consolidare a capitalului, inclusiv prin vânzare de active".
Întreaga presă relatează despre declaraţiile de vineri ale guvernatorului BNR pe tema perspectivelor inflaţiei.
"Mugur Isărescu se aşteaptă la o inflaţie de circa 5% în august", titrează Bursa. "In acest fel nu o să mai fim ultimii din Europa", îl citează ziarul.
Curierul Naţional se deschide cu un articol pe aceeşi temă intitulat interogativ ."Ce a crescut o să şi scadă?".
Iar Săptămâna financiară titrează "Isărescu: "Leul se poate deprecia mai mult doar dacă ne speriem singuri" şi "introducem în comportamentul pieţelor şi sperietura noastră".
Despre bani este vorba şi în articolul din Curierul Naţional intitulat "Sistemul sanitar are nevoie de 4,4 miliarde de lei pentru a supravieţui".
Ministrul Cseke Atilla a declarat la Târgu Mureş că "ministerul pe care îl conduce "trebuie" să beneficieze de o rectificare pozitivă, explicând că fără această rectificare sistemul nu va rezista".
"Cseke nu se descurcă fără 1 miliard de euro în plus la bugetul Sănătăţii, adică un sfert din banii anuali", titrează Ziarul Financiar.
Rectificarea de buget se va produce în luna august. "Stringente sunt programele naţionale de oncologie, diabet şi boli cardiovasculare", îl citează pe ministru Curierul Naţional.
Sub titlul "Anca Boagiu dă informaţii "pe surse" despre autostrăzi", Ziarul Financiar relevă că ministrului Transporturilor "îi lipsesc informaţiile oficiale de la constructorii pe care i-a mandatat să realizeze tronsonul de autostradă Arad-Nădlac".
"Declaraţia este cu atât mai ciudată cu cât vine din partea unui ministru care ar trebui să aibă în fiecare zi un raport de activitate privind situaţia de pe şantierele de autostrăzi din ţară", comentează ziarul.
Bursa titrează: "Primul tramvai românesc este produs la Arad. Imperio este cel mai nou şi cel mai economic produs de pe piaţa mondială".
Firma germană Siemens a realizat sistemul de tracţiune, în timp ce societatea arădeană Astra Vagoane Călători a produs caroseria şi realizează asamblarea totală.
"In România există circa 2 000 de tramvaie, iar cea mai mare parte dintre acestea au o vechime de circa 40 de ani," îl citează ziarul pe Valer Blidar, prezentat ca "unul din cei mai mari industriaşi români" şi care controlează Astra Vagoane.
"Fabrica de tramvaie de la Arad, care va produce 36-40 de tramvaie anual, vrea să participe cu modelul Imperio si la licitaţii organizate de ţările din regiune sau din Vestul europei", scrie Ziarul Financiar. Dacă vor exista comenzi mai mari, fabrica va lucra în trei schimburi.