Revista presei economice, 12 aprilie
Articole din Ziarul Financiar, Bursa, Curierul Naţional şi Economistul.
Articol de Costi Dumăscu, 12 Aprilie 2011, 10:15
"Dacă preţul este sub aşteptări, oferta Petrom poate fi amânată" - preia Ziarul Financiar de astăzi, în deschiderea ediţiei, anunţul Ministerului Economiei.
Oferta de vânzare pe Bursă a pachetului statului, de aproape 10% din OMV Petrom, este unul dintre principalele subiecte de pe agenda de lucru a Guvernului - continuă Ziarul Financiar - fiind cea mai importantă "privatizare" după vânzarea BCR, în 2005.
Principalul obiectiv este maximizarea preţului obţinut din vânzarea acţiunilor - a mai anunţat Ministerul Economiei.
Cum însă tranzacţia urmează să se întâmple peste un timp, "cartoful" rămâne subiectul principal al actualităţii economice.
Ziarul Bursa: cartoful a dus inflaţia la peste 8 procente, spun specialiştii.
Producţia slabă va scăpa din frâu şi mai mult preţul acestor legume - avertizează Federaţia cultivatorilor din ţara noastră.
Motivul pentru care acestea sunt aşteptările - continuă Bursa - este că, pentru anul acesta, nu există suficientă sămânţă.
Lipsesc, din cauza dăunătorilor, cartofii de sămânţă cu care s-ar fi cultivat 10.000 de hectare.
Curierul Naţional îşi deschide astăzi ediţia cu analiza : "Ce este mai rentabil : taxi-ul sau maşina personală?"
Surprinzător, dacă mergem sub 5.000 de kilometri pe an, este mai convenabil să chemăm o maşină galbenă.
Nu numai că dă mai ieftin în marile oraşe, cu trafic îngrozitor, dar te scapă şi de stres, amenzi şi birocraţie - este concluzia calculelor din Curierul Naţional, socoteli care nu omit tot cortegiul de cheltuieli al unui posesor de maşină : benzină, asigurări, inspecţii tehnice, cauciucuri, piese, câte şi mai câte.
Totuşi, taxi-ul nu te ajută când ai de mers des în alte localităţi.
Încheiem cu Economistul, care publică în numărul din această săptămână, printre altele, estimări privind şansele de relansare a sistemului de pensii private şi perspective post-criză : focus asupra IMM-urilor.
Şi tot în Economistul avem o analiză care încearcă să afle de ce nu reuşim să câştigăm din una dintre cele mai potenţial-profitabile afaceri din industria vacanţelor în România : croazierele pe Dunăre, care ar putea uşor să-i atragă în ţara noastră pe amatorii de turism de lux.
Legislaţia şi managementul învechite - sunt cauzele găsite de săptămânalul bucureştean.
În oraşele de pe fluviu ar fi nevoie de un interes mai mare al autorităţilor locale pentru a veni în întâmpinare turiştilor cu tot felul de oferte.
La nivel central - mai zice Economistul - ministerul trebuie să se implice pentru a corecta erorile unei legislaţii rigide în domeniu.