Revista presei centrale, 23 februarie
Articole din România Liberă, Adevărul, Evenimentul Zilei, Ziarul Financiar şi Jurnalul Naţional.
23 Februarie 2012, 07:52
Din ziarele de astăzi aflăm ce ne aduce comoara cu gaze din Marea Neagră.
Mai aflăm cât de periculoasã este noua Lege a Circulaţiei şi la cine au ajuns anul trecut banii de drumuri.
În România Liberă citim ce avem de câştigat de pe urma descoperirii istorice de gaz din Marea Neagră.
Teoretic ar putea acoperi importurile pe 20 de ani sau consumul total pe 3-6 ani.
Prima întrebare care se pune: cum va evolua preţul gazelor din România?
Specialiştii consultaţi de ziar spun să nu ne aşteptăm la reduceri de preţuri, pentru că tendinţa pe piaţa mondială este de creştere.
În plus, România a fost somată să liberalizeze tarifele la energie.
Însă în mod sigur are de câştigat Petrom, care deţine împreună cu partenerii săi concesiunea pe zona exploatată.
Compania a raportat deja pentru 2011 cel mai mare profit al unei companii româneşti.
Adevărul subliniază că acest profit istoric, aproape 900 de milioane de euro, vine din scumpirea carburanţilor la pompă: de la 4 lei pe litru în 2010 la aproape 6 lei în prezent.
Petrom aduce drept argument creşterea cotaţiilor ţiţeiului.
În Evenimentul Zilei citim un interviu cu şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă, despre noua Lege a Circulaţiei, analizată de Camera Deputaţilor.
Introducerea premisului provizoriu, una dintre noile reguli propuse, ar putea produce carnagiu pe şosele.
"Sunt şi aşa mulţi cei care conduc fără permis", spune Lucian Diniţă.
În ziar găsiţi şi o listă principalelor modificări.
Printre ele: plata amenzilor pe loc, cu chitanţă, şoferul să aibă minim 10 clase, amenzi în funcţie de gradul în care a fost depăşită viteza, permise pentru mopede.
Ziarul Financiar publică lista celor mai mari plăţi pe care le-a făcut Compania Naţională de Drumuri anul trecut către "regii asfaltului".
De aici aflăm cine a luat un sfert din banii de drumuri anul trecut: Umbrărescu şi Iordache au încasat 400 de milioane de euro pentru reabilitări, întreţineri şi deszăpeziri şi pentru 14 kilometri de autostradă.
Rămânem la drumuri şi citim în Jurnalul Naţional despre "Ideea genială a unui român - premiată la un concurs internaţional de inovaţii".
Aplicarea ideii poate aduce economii de miliarde de euro fiecărei ţări.
Este vorba despre o soluţie pentru taxarea diferenţiată a camioanelor în funcţie de încărcătură.
Pentru că acum nu există o monitorizare, taxa este aceeaşi fie că circulă goale sau la maximum, aşa că multe camioane circulă supraîncărcate şi uzează şoselele.
S-ar face economii consistente dacă ne gândim că, în ultimii 14 ani, România a cheltuit 20 de miliarde de euro numai cu întreţinerea drumurilor.