Revista presei centrale, 2 februarie
Articole din Gândul, Jurnalul Naţional, Adevărul şi Evenimentul Zilei.
Articol de Daniela Coman, corespondent RRA în Franța, 02 Februarie 2011, 07:28
"FMI ne cere să scumpim gazele" - citim în Evenimentul Zilei.
Liberalizarea preţului a tot fost cerută în ultimii ani de Comisia Europeană, iar autorităţile s-au angajat că vor elabora un calendar de creştere treptată a preţurilor.
În medie, gazele din producţia internă asigură aproape 75% din consum, iar dublarea preţului acestora ar duce la o explozie a facturilor, imposibil de suportat pentru populaţie.
În plus, scumpirea va avea efecte în lanţ pentru toată economia.
"71 de spitale devin azile sau clinici de noapte" - titrează Adevărul.
În context, ziarul arată că statul român a pierdut anul trecut peste 22 de milioane de euro prin plecarea în străinătate a circa 2.800 de medici.
Afirmaţia a fost făcută ieri la lansarea unor proiecte europene de formare profesională ale Institutului de Cercetare "Victor Babeş“ şi ale Societăţii de Imunologie din România.
"Spitale comasate aberant" - constată Evenimentul Zilei.
Revolte din partea medicilor a stârnit mai ales comasarea de unităţi medicale perfomante.
Spre exemplu, Institutul de Pneumologie "Marius Nasta" e comasat cu Institutul de Boli Infecţioase "Matei Balş".
"Practic, se uneşte un monstru cu alt monstru. La Institutul de boli de plămâni desfăşurăm programe de sănătate (STOP FUMAT, supraveghere TBC, combatere a hipertensiunii pulmonare).
"Comasarea înseamnă că toate acestea nu se vor mai realiza. O variantă mai bună era să ne unească cu Tunari sau cu un alt institut de pneumologie", e de părere doctorul Nicolae Galie, şef secţie chirurgie toracică.
La fel de aberantă pare unirea a două institute cu profiluri diferite, respectiv Institutul de Medicină Complementară cu cel de Recuperare" - mai scrie ziarul.
Gândul întreabă: "Ce se întâmplă când mascaţii încurcă adresa? Cine plăteşte descinderile greşite?"
Întrebările sunt îndreptăţite după ce ieri, o familie de ilfoveni s-a trezit la prima oră cu mascaţii la uşă, care abia după ce le-au spulberat poarta şi le-au spart câteva geamuri, şi-au dat seama că au greşit adresa.
"Udrea cumpără publicitate de 5 milioane de euro la televiziuni străine, pentru a-şi promova frunza din brand" - titrează Jurnalul Naţional.
În urmă cu doi ani, Elena Udrea a apelat la o metodă similară pentru derularea campaniei de promovare „România, Land of Choice”, pentru care a alocat un buget de 1,3 milioane de euro.
Autorităţile de la Bucureşti au plătit atunci un milion de euro pentru 1.025 de spoturi publicitare pe canalul Europsport, în timp ce Croaţia, pe acelaşi post de televiziune a dat doar 400 de mii de euro, sumă care a inclus 805 spoturi.
"Cu ce impresii pleacă turiştii străini din România" - ne spune Gândul.
Unii rămân cu o impresie bună, recomandând şi altora să vină cât mai curând.
"Este una dintre cele mai frumoase ţări din Europa. Oamenii sunt mereu dispuşi să te ajute şi oriunde întâlneşti vorbitori de engleză" - spun cei cărora le-a plăcut.
Alţii, în schimb, se simt atât de prost la noi, încât opiniile lor, exprimate pe site-urile turistice, întreţin impresia generală negativă pe care România o lasă în străinătate: "nesiguranţa statutului de pieton în capitală, traficul te îngrozeşte, iar şoferii sunt nebuni şi periculoşi, Bucureştiul e obosit şi murdar, spun unii, urât şi bizar, cred alţii, oraşul pare abandonat, uitat şi prăfuit, la recepţia hotelului femeia s-a purtat urât, drumurile proaste şi taximetriştii care încarcă nota de plată"- sunt printre cele mai frecvente plângeri pe Internet ale turiştilor străini care au vizitat România.