Lumea Noastră - 24 decembrie 2011
Moş Crăciun există sau e doar o legendă ? Moş Crăciun a fost de la început o invenţie de marketing, un "brand" ?
Articol de Florin Ionescu, 25 Decembrie 2011, 16:12
Ideile care vă deschid gustul pentru reflecţie şi pentru dialog la temă :
Dan C. Mihăilescu - Nu mai există bunici care să spună basme copiilor seara. Cred că este ceva îngrozitor să-ţi iei astazi nepotul, să-l smulgi de pe Facebook sau de pe alte "device"-uri din astea, să-i spui "vino pe genunchii mei, la gura sobei" - care sobă?
Toată lumea este un pom de Crăciun şi toţi oamenii sînt clienţii Moşului sau Moş Crăciun a devenit cel mai mare agent de vînzări din toate timpurile! - Vintilă Mihăilescu
Imaginarul care domină lumea de astăzi este un imaginar-marfă în care fiecare individ se preferă pe sine, lumea fiindu-i disponibilă oricînd şi oriunde, la picioarele lui.
De cîţiva ani încoace s-a statornicit şi tradiţia Moşilor alternativi.
Dacă luăm doar legendele şi ajungem la mulţi Moşi Crăciun şi la Crăciuniţe înseamnă să decorăm sărbătoarea Naşterii Domnului, Întruparea, moment esenţial în istoria omenirii, cu astfel de personaje care, mai nou, sînt prezente peste tot, pe stradă şi în magazine, cu mult înainte de sărbătoare. E o inflaţie de moşi !
Stau toți la televizor, la emisiunile aceastea de divertisment. Și în urechile dumneavoastră, din păcate, aveți acest sunet. Nu-i așa colinda, domnule! Eu nu vă pot arăta aici decât numai relicve de cum trebuie să fie corinda. Știți cum îi corinda asta? Cu ploaie, cu ger, cu sărăcie, cu colac mâncat pe ninsoare - Grigore Leşe
Moş Crăciun este acaparat de negustori şi destinat benzilor rulante ale platformelor de comunicare.
Întîlnirile fixate pe computer sau pe telefon sînt bune, dacă eşti computer, spunea Rita Mae Brown – scriitoare şi activistă pentru drepturile femeilor.