Joo Kraus Quartet
Joo Kraus este un artist al noului jazz contemporan care nu se fereşte să caute noi sonoritaţi şi moduri de exprimare ce ''trec'' spre alte genuri.
Articol de Liviu Zamora, 20 Iunie 2012, 17:14
Joo Kraus Quartet - Trompeta care dezleagă muzicile Festivalul de la Sibiu şi fratele mai mic de la Ploieşti ne-au oferit plăcerea descoperirii unui grup german de jazz care s-a făcut popular prin transcrierea rigurosului jazz - istică a cântecelor celebre care au aparţinut lui Michael Jackson.
''Songs from Neverland'' este titlul albumului în care hituri precum: ''Thriller'', ''Man In The Mirror'' sau ''Billie Jean'' au fost aduse către esenţa melodică după care au fost reinventate într-un ritm neaşteptat.
Sonorităţile de jazz tradiţional, pop, rap se combină cu aranjamentele de big band.
Însă show-ul quartetului german a mai adus şi adaptări după Joe Zawinul-''Birdland'', Bjorg-''Venus As A Boy'' care a avut şi accente de rap, Mary J. Blidge-''Love Is All We Need'' cu o largă respiraţie jazz-istică sau celebrul cântec ''Getaway'' al celor de la Earth Wind Fire care a devenit în interpretara grupului o mică simfonie.
Joo Kraus este un artist al noului val al jazz-ului contemporan care nu se fereşte să caute noi sonoritaţi şi moduri de exprimare ce ''trec'' spre alte genuri, dar ansamblul şi suflul jazz se simte în tot ceea ce cântă.
El a mai colaborat cu nume prestigioase din această zonă avangardistă precum: Omar Sosa, Jazzkantine, Mezzoforte, DePhazz sau Klaus Doldinger.
Plăcerea de a cânta, impetozitatea şi ingeniozitatea interpretativă a cucerit publicul român care a aplaudat din toată inima acest proiect original compus din Joo Kraus - trompetă, Ralf Schmidt – pian, Torsten Krill – tobe, şi Veit Hübner – contrabass.
După concert l-am intervierat pe pianistul grupului.
Jazz & Blues - Bun găsit este prima oară când vă întâlnesc şi fac cunoştiinţă cu felul vostru deosebit de jazz....este chiar vorba de jazz...cum a fost spectacolul şi experienţa voastră din România?
Ralf Schmidt - Noutatea a fost că am găsit un public foarte bun în România, cald şi dornic de a primi muzica.
Dacă mă întrebi dacă cântăm jazz sau nu, răspunsul ar fi că nu trebuie numit neapărat să o numim jazz. Cântam un soi de muzică care are mult de a face cu muzică pop dar suntem muzicieni de jazz cu toţii, aşa că aş putea spune că interpretăm ''pop music'' într-un ''jazzy way'', asta facem!
Publicului îi place foarte mult pentru că ne focusăm pe melodie în simplitatea ei dar şi că încercăm să dezvoltăm cântecele şi încercăm să le şi interpretăm într-un mod diferit şi special.
Jazz & Blues - Consideraţi că astăzi, graniţile dintre stiluiri au început să se topească?
Este momentul să privim muzica dintr-o altă perspectivă?
Ralf Schmidt - Da. Exact, cred că într-adevăr graniţele se estompează şi pentru noi care apartinem Europei...venim din sudul Germaniei şi nu suntem americani, jazz-ul nostru nu trebuie sa aibă aceleaşi semnificaţii cu ale lor...poate muzica clasică are aceleaşi semnificaţii...
Nu ne pasă de graniţe, iubim toată muzica şi putem să o topim fără să fim legaţi de apartenenţa la o anumită cultură!
Jazz&Blues - Cum a fost publicul din România?
Ralf Schmidt - Briliant, cu adevărat mare, plin de căldură şi fin cunoscător, chiar expert!
Salut Radio România şi sperăm să revenim în curand. Mulţumim!