Topul celor mai periculoase șosele din România
Articol de Alex Lancuzov, 22 Februarie 2021, 21:59
Topul celor mai periculoase șosele din România :
-Pe Șoselele care NU sunt dublate de autostradă, nemodernizate și fără centuri se produc cele mai multe accidente mortale
-Anul trecut, 1644 de persoane și-au pierdut viața în accidente de circulație cu 12 % mai puțin față de 2019
-Indisciplina bicicliștilor, în primele trei cauze de accidente rutiere. Anul trecut au murit 124 de bicicliști față de 116 în 2019 !
1644 de persoane și-au pierdut viața anul trecut în accidente de circulație pe șoselele din țară, în scădere cu doar 12 % față de anul 2019 și în contextul unor restricții de deplasare impuse mai ales în timpul Stării de Urgență. Poliția Rutieră a realizat pentru RRA și un clasament al celor mai periculoase drumuri din România care arată legătura directă dintre infrastructura modernă și siguranța în trafic.
Pe trei șosele naționale, anul trecut s-au produs 10 % din accidentele mortale din toată țara, cel mai periculos Drum Național fiind DN 2 București - Suceava - Siret, principala rută care asigură legătura capitalei cu județele din Moldova, traseu dublat de doar 16 kilometri de autostradă deschiși în decembrie la Bacău. Următoarele două rute cu număr foarte mare de accidente sunt DN 1 București -Brașov- Oradea respectiv DN 6 București - Craiova- Timișoara unde lungimea autostrăzilor care merg paralel cu șoseaua veche reprezintă mai puțin de o treime din traseu. Pe DN 2 localitățile nu au centuri, intersecțiile nu sunt prea bine realizate iar șoferii trebuie să se adapteze la trei tipuri de sistematizare de la cel clasic cu o bandă pe sens și acostament lărgit, la un tronson experimental 2+1 reversibil și apoi două benzi curate pentru fiecare direcție. DN 1 și DN 6 sunt alte două rute cu trafic greu intens spre vest-ul țării, explică subcomisar Dana Silvestru specialist Direcția Rutieră :
,,Cele trei artere sunt printre cele mai lungi, fac legătura cu principalele vămi și au trafic intens. Pe DN 1 București - Borș au fost înregistrate 160 de accidente cu 54 de persoane decedate, pe DN 2 București - Siret, 147 de accidente cu 67 de persoane care și-au pierdut viața iar pe DN 6 București - Timișoara, 110 accidente, 49 de decese și rănirea gravă a altor 89. Principalele cauze : viteza excesivă, traversarea neregulamentară iar pe locul 3 indisciplina bicicliștilor."
Pentru aceste șosele foarte periculoase vor continua sau vor începe proiecte noi de siguranță rutieră : pe DN 1, cu fonduri BEI vor fi construite pasaje supraterane la Snagov și Florești și alte 9 pasaje rutiere și pietonale pe Valea Prahovei. De asemenea, în 2021 se montează separatoare de sens din beton pe alți 100 de kilometri, 21 de kilometri de parapete pe role și se stabilesc tronsoane de pe DN 2 și DN 1 C Cluj Napoca - Dej unde se va continua proiectul de sistematizare pilot 2+1, a precizat pentru RRA, Cristian Andrei, șeful Direcției de Siguranță Rutieră din CNAIR.
România construiește aproximativ 50 de kilometri de autostradă pe an, jumătate față media din Uniunea Europeană.
(RS)