Radio România Actualităţi, lider de audienţă
Radio România Actualităţi este lider de audienţă la nivel naţional, urban şi în Bucureşti, potrivit rezultatelor Studiului de audienţă radio, valul de primăvară 2013.
Articol de Radio România, 20 Mai 2013, 10:24
Radio România Actualităţi este lider de audienţă la nivel naţional, urban şi în Bucureşti, potrivit rezultatelor Studiului de audienţă radio, valul de primăvară 2013.
Radio România Actualităţi este lider de audienţă la nivel naţional, pe "Total populaţie 11+", cu 14,2% market share.
Următorul post este la aproape 3 procente sub audienţa postului public de radio.
Un alt eşantion în care Radio România Actualităţi domină piaţa este la nivel urban. Astfel, la indicatorul "Total populaţie urbană 11+", Radio România Actualităţi are cel mai mare procent din piaţă, şi anume 14,7%.
Pe Bucureşti, la "Total populaţie 11+", procentul de market share al Radio România Actualităţi este 16, ceea ce reprezintă cea mai mare procent dintre toate posturile de radio cuprinse în sondaj.
Potrivit realizatorilor sondajului, "Total populaţie 11+" înseamnă întreaga populaţie din arealul specificat în vârstă de cel puţin 11 ani, iar "market share" este "partea de piaţă a fiecărui post de radio, exprimată ca procent din volumul total de ascultare".
Tabel: Evoluţia audienţei postului Radio România Actualităţi în ultimele patru sondaje de audienţă radio la nivel naţional. Sursa: Asociaţia pentru Radio Audienţă.
Eşantion (Market share, %) / Val audienţă | Primăvară 2012 | Vară 2012 | Toamnă 2012 | Primăvară 2013 |
11+ | 13,0 | 12,1 | 13,4 | 14,2 |
11+ Urban | 13,4 | 12,9 | 14,0 | 14,7 |
11+ Bucureşti | 14,7 | 14,1 | 14,3 | 16,0 |
Potrivit unui comunicat Radio România, studiul mai arată că 4,5 milioane de ascultători, care reprezintă aproximativ 40 la sută din piaţă, aleg zilnic unul dintre programele Radio România: Actualităţi, Cultural, Muzical, Antena Satelor sau unul dintre posturile sale regionale.
Citiţi şi: |
Comunicat Radio România |
Valul de primăvară al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat în perioada 14 ianuarie – 28 aprilie 2013 de către IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi GfK România - Institut de Cercetare de Piaţă SRL.
În cadrul cercetării, s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti.
Citiţi şi: |
Comunicat ARA |
Eşantionul are un volum de 9.443 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1,0%.
În mediul urban s-au realizat 7.400 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.043 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-2,2%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.800 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).