Între Gara de Nord şi Gara Progresul, "o nouă linie de metrou"
Elveţia finanţează cu 8,5 milioane de franci studiul de fezabilitate pentru construcţia tronsonului de la Gara de Nord până în sudul Bucureştiului, la Gara Progresul.
Articol de Sorin Solomon, 24 Septembrie 2013, 15:28
Statul elveţian finanţează cu 8,5 milioane de franci studiul de fezabilitate pentru prelungirea magistralei M4 Lac Străuleşti - Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul, al cărui beneficiar este SC Metrorex SA.
Fostul director general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat pentru siteul romania-actualitati.ro că, în mare, traseul tronsonului Gara de Nord - Gara Progresul este stabilit, singura problemă fiind locul prin care tunelul va traversa Dâmboviţa.
"Studiul va lămuri exact unde tronsonul va intersecta magistrala 1", a spus Gheorghe Udrişte.
Nodul ar putea fi realizat în staţia Izvor sau între staţiile Izvor şi Eroilor.
Traseul va continua cu staţiile Palatul Parlamentului, Piaţa Regina Maria, Gara Filaret, se va intersecta cu Magistrala 2 în staţia Eroii Revoluţiei şi apoi va urma cursul şoselei Giurgiului, până la Gara Progresul, mai spune Gheorghe Udrişte, care afirmă că este iniţiatorul acestui proiect.
Posibile noi trasee ale metroului bucureştean. Sursa Jurnalul.ro
Conform fostului director general al Metrorex, priorităţile companiei rămân realizarea magistralei M5, Drumul Taberei-Eroilor, pentru care există bani pentru realizarea integrală, până în Pantelimon, etapă care va fi începută din 2014.
În 2014 este preconizată începerea lucrărilor pentru Magistrala 1 Mai- Aeroportul Otopeni, mai susţine Gheorghe Udrişte.
El afirmă că reţeaua de metrou reprezintă doar 3,5% din lungimea totală a traseelor de transport în comun din Capitală, dar transportă un sfert din numărul pasagerilor care circulă zilnic prin Bucureşti.
Acord româno-elveţian
Acordul a fost semnat marţi de ministrul finanţelor, Daniel Chiţoiu, ministrul dezvoltării, Liviu Dragnea, ambasadorul Elveţiei în România, Jean Hubert Lebet, precum şi de ministrul transporturilor, Ramona Mănescu, şi de directorul general al Metrorex, Aurel Radu.
Documentul este primul din cadrul 'Programului de cooperare elveţiano-român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul UE extinse', pentru care Ministerul Finanţelor Publice are rol de Unitate Naţională de Coordonare.
Au fost semnate două acorduri, unul de proiect şi unul de implementare, a precizat ministrul Liviu Dragnea.
Proiectul are o valoare totală de 12,4 milioane de franci elveţieni şi beneficiază de un grant elveţian de 8,5 milioane de franci elveţieni, având o perioadă de implementare de 30 de luni de la data semnării acordului.
În cadrul finanţării se mai urmăreşte urmăreşte elaborarea studiului multimodal de transport pentru Bucureşti, a studiului de siguranţă privind creşterea potenţială a traficului pe linia 4, precum şi sprijinirea realizării unui parteneriat instituţional între Metrorex şi companii de transport public din Elveţia.