Cum arată Autostrada Bucureşti - Ploieşti
Deschiderea Autostrăzii Bucureşti-Ploieşti pare să devină şi anul acesta o "misiune imposibilă" pentru Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
Articol de Alex Lancuzov, 27 Octombrie 2011, 07:58
Segmentul dintre Centura Bucureşti Nord şi Centura Ploieşti Vest în lungime de 56 km este incert la această dată din cauza întârzierilor semnificative care se înregistrează la cele 2 poduri din văile Cociovaliştea şi Vlăsiei.
Autostrada Bucureşti - Ploieşti (62 km) porneşte din zona Petricani, supratraversează Centura de ocolire a Capitalei lângă Ștefăneşti şi urmează un traseu la Est de DN 1 cu care se intersectează la Bărcăneşti.
Tronsonul I Bucureşti - Moara Vlăsiei
Finanţată exclusiv din surse bugetare, prima jumătate din "Autostrada Zăpezii" a fost un permanent motiv de dispute între constructori şi Compania de Drumuri.
Deşi proiectul iniţial aprobat în 2007 prevedea două benzi pe sens, în 2009 Autostrada a mai primit o bandă în plus pentru a descărca traficul deosebit de intens din Nordul Capitalei.
Video: Primul tronson este neasfaltat.
Accesul pe Autostradă se va face printr-un sens giratoriu în curs de amenajare lângă Ştefăneşti însă pe porţiunea urbană de 6,5 km. lucrările nu au început din cauza preţurilor pentru terenurile din Pipera.
Totuşi, Hotărârea de Guvern privind aceste exproprieri a fost emisă şi astfel banii vor ajunge la constructorii italieni. Autostrada Bucureşti - Ploieşti rămâne însă un "pod prea îndepărtat” din cauza întârzierilor semnificative înregistrate la podurile Cociovaliştea şi Vlăsiei.
Cele 2 construcţii au început târziu, în această vară, iar drumarii au întâmpinat dificultăţi majore pentru că terenul este mlăştinos iar la primul pod fundaţia din beton a ajuns la 27 metri adâncime.
Evoluţia şantierului va fi decisiv influenţată de condiţiile meteorologice, destul de nefavorabile în noiembrie şi decembrie astfel încât termenul de finalizare (15 decembrie) probabil că va fi depăşit cu 2-3 luni.
O soluţie provizorie ar fi circulaţia pe o singură bandă pe sens însă aceasta ar însemna coloane întinse pe mai mulţi kilometri.
Video: Primul strat de asfalt.
Tronsonul II Moara Vlăsiei - Centura Ploieşti Vest (Bărcăneşti)
--fb1
După ce în primăvară Ministrul Transporturilor a anunţat că intenţionează să rezilieze contractul cu constructorii români care au cerut o suplimentare nejustificată de buget şi au părăsit şantierul acum au ajuns la un compromis şi drumarii recuperează timpul pierdut.
Peste 500 de muncitori sunt prezenţi zilnic pe acest şantier şi aproape 300 de şoferi transportă materialele de construcţii de la staţiile de asfalt şi betoane amplasate lângă autostradă.
Lucrările sunt mult mai avansate faţă de Tronsonul I dar şi aici au apărut probleme din cauza râului Prahova şi a izvoarelor de apă subterane care nu au fost identificate în studiile de fezabilitate.
S-au încercat până şi soluţii de îngheţare a solului şi din acest motiv au apărut probleme la stabilizarea pilelor de la poduri.
Video: Spre Bărcăneşti
Dacă pe primul segment tablierele podurilor au fost construite din beton pentru porţiunea dintre Km 31-46 şi la Pasajul peste DN 1 de la Bărcăneşti a fost aleasă soluţia tablierelor metalice cu deschidere mare unele în lungime de cca. 70 metri.
Între km 46 şi 62 autostrada este aproape finalizată, pe unele porţiuni avem turnat şi stratul de uzură iar separatorele de sens şi gardurile metalice pot fi montate pe orice vreme, asfaltul însă nu se poate turna la temperaturi sub 0 grade (teoretic).