Contract reziliat pentru un tronson din Autostrada Soarelui
Compania Naţională de Autostrăzi din România a decis rezilierea contractului privind tronsonul Cernavodă-Medgidia al autostrăzii Cernavodă-Constanţa.
Articol de Bogdan Mihai, 11 Aprilie 2011, 12:21
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a notificat compania franceză Colas cu privire la rezilierea contractului pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia şi va organiza o altă licitaţie.
"Măsura a fost luată de către CNADNR ca urmare a refuzurilor repetate ale Colas de a continua execuţia lucrărilor invocând diverse motive pentru a justifica întârzierile şi având în vedere lipsa unei planificari şi mobilizări corespunzătoare, precum şi lipsa aprovizionării cu materiale", se arată într-un comunicat al Companiei de Drumuri.
Citiţi aici comunicatul CNADNR |
Potrivit CNADNR, compania franceză nu a finalizat proiectarea autostrăzii decât pentru şase kilometri din cei peste 20 de kilometri ai traseului şi nu a obţinut avizele şi acordurile necesare, inclusiv autorizaţia de construire, însă solicită costuri suplimentare importante şi prelungirea termenului de execuţie cu doi ani.
În prezent, se află în execuţie un tronson de 5,5 kilometri la care lucrările au început cu întârziere, în vara anului 2010.
"Începând cu luna octombrie 2010 execuţia lucrărilor la podeţe şi structuri a fost oprită de Inspectoratul de Stat în Construcţii ca urmare a nerespectării de către antreprenor, în calitatea sa de proiectant, a prevederilor Legii 10/1995 privind calitatea în construcţii.
"Mai mult, lucrările de descărcare arheologică ce sunt în sarcina antreprenorului nu sunt finalizate, iar Colas a început retragerea utilajelor de pe şantier", se menţionează în comunicat.
Colas aşteaptă decizii oficiale pentru terminarea tronsonului
Ca reacţie la anunţul ministrului privind rezilierea contractului, Colas susţine că a primit autorizaţiile şi terenurile doar pentru construcţia a şase km din tronsonul Cernavodă-Medgidia şi aşteaptă decizia oficială pentru restul de 14 km.
"Din cei 20 de kilometri ai proiectului, doar o porţiune de cinci km a fost pusă la dispoziţia Colas, în data de 12 iulie 2010. Colas a mobilizat toate resursele necesare şi a efectuat lucrări pe această porţiune din acel moment. În data de 22 martie, compania a primit al doilea tronson, de 1,2 kilometri, şi autorizaţia de construcţie necesară, care permite Colas să înceapă imediat lucrările.
"În ceea ce priveşte secţiunea de 14 km rămasă, al cărei traseu trebuie modificat în urma săpăturilor arheologice din 2009, Colas aşteaptă o decizie oficială privind ruta finală, apoi încredinţarea terenului şi emiterea autorizaţiei de construcţie", a anunţat constructorul francez, citat de Ziarul Financiar.
Constructorul Colas a câştigat contractul de realizare a tronsonului Cernavodă-Medgidia, în valoare de 224 de milioane euro, în noiembrie 2008.
În martie 2011, ministrul transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că firma franceză a solicitat suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro, întrucât a schimbat traseul.
Anca Boagiu a mai declarat recent că instituţia ar putea rezilia acordul cu compania franceză, întrucât aceasta "refuză să lucreze".
Ministrul a spus în mai multe rânduri de la începutul acestui an că autostrada va fi deschisă circulaţiei în vara anului 2011, chiar dacă lucrările nu vor fi încheiate în totalitate.